کاشت نهال به یاد شهدای مدافع حرم
کاشت نهال به یاد شهدای مدافع حرم

شهریاریها : معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ ، از کاشت نهال به یاد شهدای مدافع حرم همزمان با روز درختکاری در غرب تهران خبر داد. اسفندیار آزاده عروه گفت: به منظور ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و به نام شهدای والا مقام مدافع حرم همزمان با روز درختکاری، تعدادی نهال و […]

۲۰۱۴۱۵۱شهریاریها : معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ ، از کاشت نهال به یاد شهدای مدافع حرم همزمان با روز درختکاری در غرب تهران خبر داد.

اسفندیار آزاده عروه گفت: به منظور ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و به نام شهدای والا مقام مدافع حرم همزمان با روز درختکاری، تعدادی نهال و پلاک مختص این شهدا در مجموعه ی فرهنگی و ورزشی سایپا و همچنین میدان اصلی تهرانسر (کمال الملک) غرس شد.

وی در ادامه اظهار داشت : غرس نهال به منظور گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدا، بی شک اذهان را معطوف به فرهنگ جهاد و شهادت می کند و در شرایط کنونی اینگونه اقدامات نمادین می تواند بیانگر بخشی از روح آرمان خواهانه مردم این مرز و بوم باشد.

آزاده عروه تصریح کرد: این مراسم با حضور جمعی از مسئولین، ورزشکاران و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

غرس ۶۰ هزار اصله درخت

افشین سارویی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۱ ، از غرس ۶۰ هزار اصله درخت مثمر و غیر مثمر همزمان با روز درخت کاری و هفته ی منابع طبیعی در سطح این منطقه خبر داد و گفت: در راستای طرح استقبال از بهار و فرا رسیدن هفته درختکاری ، اداره فضای سبز منطقه نسبت به جانمایی ۷ بوستان در سطح منطقه جهت توزیع نهال رایگان در بین شهروندان اقدام کرده است .

وی اظهار داشت: در ناحیه یک بوستان های نرگس ، شهدای گمنام ، در ناحیه دو بوستان های مریم ، استقلال و ابن اسینا و در ناحیه سه بوستان های وردآورد و یاس جهت توزیع درخت میان شهروندان در نظر گرفته شده است.

به گفته سارویی، توزیع نهال و کاشت آن در مدارس منطقه ۲۱ نیز همزمان با روز درختکاری و در راستای طرح استقبال از بهار انجام شد .

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۱ ، از غرس حدود ۶۰ هزار اصله درخت مثمر و غیر مثمر در سطح محدوده ی منطقه ۲۱ از قبیل مراکز صنعتی ، مراکز نظامی و معابر سطح منطقه با مشارکت شهروندان، همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد .

سارویی در پایان این اقدام را در راستای زیباسازی شهری، ایجاد طراوت و شادابی ورودی غربی شهر تهران با توجه به اینکه منطقه ۲۱ مبادی ورودی بادهای غربی و شریان حیاتی  تنفسی شهر تهران است، عنوان کرد و اظهار داشت: ترمیم جنگل کاری های منطقه به عنوان بخشی از کمربند سبز شهر تهران نیز از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۱ در هفته منابع طبیعی است.