هادیزاده : شهردارها خود را درگیر بازی‌های سیاسی نکنند
هادیزاده : شهردارها خود را درگیر بازی‌های سیاسی نکنند

شهریاریها : همت‌الله هادیزاده که به عنوان سخنران نخست در روز دوم همایش اقتصاد مقاومتی و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان شهریار حضور یافت با اشاره به وظایف و اقدامات شهرداری‌ها اظهار داشت: هدف تمامی شهرداری‌ها باید کمک به مردم باشد و با دیدی فراجناحی به حل مشکلات شهر بپردازند. وی ادامه داد: شهردار […]

هادیزادهشهریاریها : همت‌الله هادیزاده که به عنوان سخنران نخست در روز دوم همایش اقتصاد مقاومتی و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان شهریار حضور یافت با اشاره به وظایف و اقدامات شهرداری‌ها اظهار داشت: هدف تمامی شهرداری‌ها باید کمک به مردم باشد و با دیدی فراجناحی به حل مشکلات شهر بپردازند.

وی ادامه داد: شهردار باید در دل مردم باشد و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا باشند و به شدت از سیاسی‌کاری پرهیز کرده و از آن دوری کنند چرا که در آن صورت دیگر نمی‌توانند آن طور که باید و شاید به مشکلات مردم رسیدگی کنند و موجبات نارضایتی آنها را فراهم می‌کند.

فرماندار شهریار با تاکید بر لزوم حمایت از دولت بیان کرد: همه امروز باید دولت را حمایت و پشتیبانی کنند چرا که این امر فرموده مقام معظم رهبری است.

وی با بازشماری نقش شهرداری‌ها در ایجاد رونق اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها با تشکیل معاونت اقتصادی موجبات رفاه بیشتر سرمایه‌گذاران و جذب سریع‌تر آنها را فراهم کنند تا کشور هرچه بیشتر به سمت پیشرفت سوق یابد.

هادی‌زاده با تاکید بر لزوم افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری‌ها نباید تنها معطوف به ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده 100 باشد بلکه آنها باید با جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران درآمدهای پایدار شهری خود را افزایش دهند و سبب پیشرفت هرچه بیشتر شهر شوند.

وی گفت: شهریار توانمندی‌های فراوانی در زمینه‌های صنعتی، گردشگردی و کشاورزی دارد که بعد از این به آنها توجه بیشتری خواهد شد و تلاش می‌شود با معرفی هرچه بیشتر فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهریار به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و حتی خارجی بپردازیم تا شاهد آبادانی هرچه بیشتر شهر خویش باشیم.

بعد از وی نیز نوبت به شهردار اندیشه رسید تا در اظهاراتی به بررسی مشکلات شهرداری‌ها بپردازد.

*لزوم پرداخت سهم 51 درصدی شهرداری‌ها از آبفا

سعید خانپور شهردار شهر تازه احداث شده اندیشه با اشاره به مشکلات و معضلات شهرداری‌ها در تأمین درآمدهای خود اظهار داشت: امروز متاسفانه سهم 51 درصدی شهرداری‌ها از آب و فاضلاب به هیچ عنوان پرداخت نمی‌شود که برای ما نیز جای سئوال دارد که این عدم پرداخت چه دلیلی می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: ما هر چه فکر کردیم دلیل این عدم پرداخت را نمی‌دانیم اما گویا دلیل آن می‌تواند برخی ملاحظات سیاسی باشد که امیدواریم هرچه سریع‌تر از بین برود.

شهردار اندیشه با تاکید بر لزوم اجرای کامل قوانین گفت: ما در شهر اندیشه در حوزه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز به شدت مقابله کرده که این امر نشان از لزوم اجرای کامل قانون و حمایت همه جانبه دستگاه‌های ذیربط از شهرداری‌ها دارد.

خانپور با اشاره به حداقل نیازهای سرمایه‌گذاران برای ورود به یک منطقه بیان کرد: باید در هر منطقه برای سرمایه‌گذاران امنیت اقتصادی ایجاد شود و این تضمین به وی داده شود که سرمایه وی برگشت پذیر است که تحقق این امر می‌تواند موجبات پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر شهر را فراهم کند.

وی در خصوص مشکلات بیکاری موجود در کشور نیز گفت: اگر دولت تنها 50 درصد از رانت خود در حوزه‌های مختلف دست بکشد نه تنها مشکلات بیکاری موجود در کشور به طور کامل ریشه کن می‌شود بلکه ما برای تامین نیروهای کار خود مجبور به واردات از سایر کشورها خواهیم شد.

بعد از وی نیز شهرداران شهرهای باغستان و فردوسیه واقع در شهرستان شهریار طی اظهاراتی با تایید گفته‌های شهردار اندیشه از مسئولان مربوطه خواستند تا گامی مثبت و روبه جلو در جهت بهبود وضعیت شهرداری‌ها بردارند چرا که این امر می‌تواند موجبات پیشرفت هرچه بیشتر شهرها را فراهم کند.