نجات ۲ نفر از داخل اتاقک آسانسور در شهریار
نجات ۲ نفر از داخل اتاقک آسانسور در شهریار

شهریاریها به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار، یاسر حیدریان از رهاسازی کودک سه‌ساله از صندلی پارک و نجات دو نفر از شهروندان از داخل اتاقک آسانسور در شهریار خبر داد. وی اظهار کرد: در حادثه اول طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهریار محبوس شدن کودکی سه‌ساله در صندلی […]

۱۳۹۳۰۱۳۰۰۰۰۰۴۸_PhotoAشهریاریها به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار، یاسر حیدریان از رهاسازی کودک سه‌ساله از صندلی پارک و نجات دو نفر از شهروندان از داخل اتاقک آسانسور در شهریار خبر داد.

وی اظهار کرد: در حادثه اول طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهریار محبوس شدن کودکی سه‌ساله در صندلی پارک واقع در شهریار، امیریه، شهرک جانبازان گزارش شد.

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بیان کرد: ستاد فرماندهی سازمان بلافاصله امدادگران ایستگاه ۲۰۱ امیریه را با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه کرد و در بدو ورود مأمورین مشاهده شد کودکی حدود سه‌ساله در داخل صندلی  پارک گیرکرده که با تلاش آتش‌نشانان رهاسازی کودک مذکور صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: در حادثه دوم  طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهریار حادثه محبوس شدن دو نفر از شهروندان داخل اتاقک آسانسور واقع در شهریار، انتهای کوچه شرافت، نبش کوچه بهاران گزارش شد.

حیدریان افزود: به دنبال آن ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار بلافاصله اکیپ عملیاتی امداد و نجات ایستگاه ۱۰۱ مرکزی را به محل اعزام کرد.

وی ابراز کرد: نجات‌گران به‌محض رسیدن با ارزیابی کلی و اطلاع از موقعیت دقیق اتاقک آسانسور در داخل ساختمان سریعاً عملیات ویژه نجات را آغاز کردند.

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار در پایان متذکر شد: مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار با اتخاذ تدابیر لازم و ایمن‌سازی محیط با قطع برق آسانسور، اتاقک آسانسور که بین یکی از طبقات متوقف و دو نفر از شهروندان در داخل آن محبوس شده بودند را با سیستم دستی از طریق اتاقک کنترل آسانسور ، اتاقک را به حرکت درآورده و در موازات یکی از طبقات با استفاده از کلید اضطراری، درب آسانسور را باز کرده و افراد محبوس شده را بدون هیچ‌گونه آسیبی از داخل اتاقک خارج کردند.