مرگ ۸۷ نفر در تصادفات درون‌شهری البرز طی هشت ماه
مرگ ۸۷ نفر در تصادفات درون‌شهری البرز طی هشت ماه

شهریاریها : همایون شریفی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های پلیس در کشورمان، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌‌ای و درون‌شهری است که متاسفانه سالانه خسارات جانی و مالی زیادی به مردم وارد می‌کند. وی تصریح کرد: در این راستا نیروی انتظامی در حالت کلان و به ویژه […]

۱۳۹۳۰۲۰۱۰۰۰۰۲۴_PhotoAشهریاریها : همایون شریفی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های پلیس در کشورمان، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌‌ای و درون‌شهری است که متاسفانه سالانه خسارات جانی و مالی زیادی به مردم وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: در این راستا نیروی انتظامی در حالت کلان و به ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله نهادهای نظارتی، آموزشی و فرهنگی را در دستور کار قرار داد تا با اجرای برنامه‌های صحیح میزان وقوع تصادفات را کاهش دهیم.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: نکته‌ای که باید توجه داشت این است که ۳ عامل ایمنی خودرو، ایمنی راه‌ها و عدم توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و قوانین این حوزه، مهمترین دلیل افزایش تصادفات درون‌شهری و جاده‌ای در کشور است.

شریفی بیان داشت: بنابراین اگر به دنبال کاهش تصادفات و کاهش خسارات ناشی از این حوادث هستیم، باید در این حوزه اقدامی جدی و ویژه داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در استان البرز، طرح‌های خوبی در این زمینه داشتیم که نتیجه آن کاهش تصادفات درون‌شهری و همچنین کاهش مرگ‌های ناشی از این تصادفات در درون شهر‌ها است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: متاسفانه باید اعلام کنم که بر اساس گزارش دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله پزشکی قانونی، طی ۸ ماه نخست سال جاری، در مجموع ۸۷ نفر بر اثر تصادفات درون‌شهری در البرز جان خود را از دست دادند.

شریفی اظهار داشت: حتی مرگ یک نفر بر اثر این حوادث برای پلیس راهنمایی و رانندگی غم‌انگیز و غیر قابل قبول است، اما خوشبختانه شاهد هستیم که آمار مرگ‌ بر اثر تصادفات درون‌شهری البرز طی هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبل حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: برنامه‌ریزی خوبی را در دستور کار داریم تا در آینده این آمار را بیش از گذشته کاهش دهیم.

شریفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز متذکر شد: برای دست‌یابی به این هدف مهم باید دیگر دستگاه‌ها نیز همراهی لازم را با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند و حتی نهادهای متولی امور فرهنگی و رسانه‌ها نیز باید تلاش بیشتری برای اصلاح فرهنگ ترافیکی جامعه انجام دهند.