‌کشف محل نگهداری غیر مجاز حیات وحش اسکمان شهریار
‌کشف محل نگهداری غیر مجاز حیات وحش اسکمان شهریار
شهریار- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از شناسایی یک مرکز نگهداری غیر مجاز حیات وحش در باغی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهریاریها ، شیدا اکار با اعلام این خبر گفت: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز دو قلاده شیر و تعدادی پرنده در روستای اسکمان شهرستان شهریار، کارشناسان این اداره به محل مربوطه اعزام و با هماهنگی مقام قضایی و همراهی نیروی انتظامی به داخل باغ وارد شدند.

وی افزود: در بازرسی از این مکان چند قطعه پرنده غیرمجاز از گونه طاووس کشف و ضبط و متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلف  به مقامات قضایی معرفی شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان شهریار با اشاره به اینکه تعدادی بوقلمون نیز بدون اخذ مجوز قانونی در این مکان نگهداری می شد، تصریح کرد: دوقلاده شیر نیز قبل از ورود محیط زیست به این محل از سوی متهم به‌صورت غیر مجاز به محل دیگری منتقل شده بودند که باتوجه به اظهارات متهم پرونده موضوع در حال پیگیری است.

اکار با بیان اینکه شکار و قاچاق پرندگان موجب انقراض این گونه‌های ارزشمند و تخریب محیط زیست می‌شود، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به قاچاق گونه‌های وحشی می‌کنند که این کار برخلاف قوانین زیست‌محیطی است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار تصریح کرد: تجارت گونه‌های وحشی جرم محسوب می‌شود و محیط زیست با تمام توان با شکارچیان و مجرمان این حوزه به شدت برخورد خواهد کرد.