۷ خیابان زیبا در جهان
۷ خیابان زیبا در جهان

شهریاریها : امروزه خیابان‌ها توانسته‌اند به محلی فراتر از مسیری برای رانندگی و جابجایی تبدیل شوند. خیابان‌ها می‌توانند یک اثر هنری یا میانبری به تاریخ یک شهر باشند. در جای جای این کره‌ی خاکی، خیابان‌های متعددی وجود دارند که این تعریف‌ها را با خود همراه دارند. در این مقاله نیز به برخی از زیباترین خیابان‌های […]

شهریاریها : امروزه خیابان‌ها توانسته‌اند به محلی فراتر از مسیری برای رانندگی و جابجایی تبدیل شوند. خیابان‌ها می‌توانند یک اثر هنری یا میانبری به تاریخ یک شهر باشند. در جای جای این کره‌ی خاکی، خیابان‌های متعددی وجود دارند که این تعریف‌ها را با خود همراه دارند. در این مقاله نیز به برخی از زیباترین خیابان‌های جهان، به همراه عکس و تصویر پاناروما از هر یک، پرداخته‌ایم.

خیابان گالوپی در بورانو، ایتالیا

خیابان زیبا در ایتالیا

این خیابان به صورت کانالی رنگارنگ در منطقه‌ی «بورانو» (Burano) از توابع شهر ونیز، در کشور ایتالیا قرار دارد. کانال «گالوپی» (Galuppi) گذرگاهی است به محله‌های کوچک این منطقه که فضای زیبایی را خلق کرده است.

 

خیابان برگاگ در بالیمانی، ایرلند

خیابان زیبا در ایرلند

زمانی که به خیابان «برگاگ» (Bregagh) در منطقه‌ی «بالیمانی» (Ballymoney) نگاه می‌کنیم، گویی که در انیمیشن‌های دوران کودکی به سر می‌بریم. در تمام طول این خیابان درخت‌های راش از هر طرف قد علم کرده‌اند. همچنین خیابان مذکور، عقبه‌ای تاریخی در کشور ایرلند دارد.

 

خیابان روتارگو در چفچاون، مراکش

خیابان زیبا در مراکش

در شمال کشور مراکش، در شهر «چفچاون» (Chefchaoen)، خیابانی به نام «روتارگو» (Rue Targui) قرار دارد که از در و دیوارهای آبی تشکیل شده است. یکی از نظریه‌ها برای رنگ این خیابان، به تاریخ یهودی آن باز می‌گردد. بازدید از این خیابان برای مدتی برای همگان آزاد نبود. به هر حال امروزه می‌توانید قدم‌زنان، غرق در این خیابان آبی شوید.

 

خیابان لمبارد در سانفرانسیسکو، آمریکا

خیابان زیبا در آمریکا

خیابان «لمبارد» (Lombard) به درستی گواه این موضوع است که می‌توان در لابه‌لای فضاهای مدرن شهری امروز، اثری هنری خلق کرد. این خیابان با شیب تند خود، رانندگان را مجبور به کاهش سرعت می کند و در عوض به تماشا و لذت بردن از محیط پیرامون دعوت می‌کند.

 

خیابان شمبلز در یورک، انگلستان

خیابان زیبا در انگلستان

«یورک» (York) یکی از مناطق تاریخی در کشور انگلستان محسوب می‌شود. حال تصور کنید خیابان «شمبلز» (Shambles) با قدمتی که از قرن ۱۴ دارد، چه جایگاهی برای خود در این منطقه دست و پا کرده است. خیابانی که هنوز خانه‌های قدیمی خود را حفظ کرده و با مغازه‌ها و کافه‌های خود، پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

خیابان گونچالو در پورتو آلگری، برزیل

خیابان زیبا در برزیل

نام کامل لاتین خیابان «گونچالو» (Rua Goncalo de Carvalho) است. این خیابان که در شهر «پورتو آلگری» (Porto Alegre) قرار دارد، کاملا با درخت‌های خاص این منطقه، پوشیده شده است. این خیابان مانند تونلی است با سقفی از برگ درختان که امروزه به عنوان نماد فرهنگی برزیل نیز مطرح شده است و بیانگر این است که یک خیابان می‌تواند جایگاه بالاتری از یک مسیر داشته باشد.

 

خیابان روکرمیکس در پاریس، فرانسه

خیابان زیبا در فرانسه

دور از همهمه‌های شهر پاریس، خیابان «روکرمیکس» (Rue Cremieux)، آماده است تا با دیوارهای رنگی‌اش بازدیدکنندگان را سر حال بیاورد. این خیابان ۱۴۴ متر طول دارد و تداعی کننده‌ی حال و هوای محلی از شهر عشاق است.

منبع The Lala