۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رأی جهت انتخابات استان تهران تعیین شده است
۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رأی جهت انتخابات استان تهران تعیین شده است
تهران- رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تعیین ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رأی جهت انتخابات در این استان خبر داد و گفت: ۴۲۵ شعبه سیار نیز برای انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهریاریها ، شکراله حسن بیگی در بیست و نهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با تقدیر از تلاش مسئولان کمیته‌های ستادها در راستای برنامه ریزی برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار داشت: ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رأی برای استان تهران در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۲۵ شعبه آن سیار است.

وی افزود: شعب سیار برای حضور در بیمارستان‌ها، منازل افرادی که در قرنطینه کرونا هستند و همچنین برای کمک به شعب سیاری که با جمعیت رأی دهندگان روبرو باشد، در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه اخذ رأی در روز جمعه ۲۸ خردادماه در شعب مختلف از ۷ صبح آغاز می‌شود، ادامه داد: اعضای شعب از ساعت ۶ صبح در محل حضور دارند و زمان رأی گیری مطابق قانون تا ساعت ۱۷ روز جمعه ادامه دارد.

بیگی اضافه کرد: زمان انتخابات با نظر وزیر کشور و مصوبه ستاد کرونا تا ۲ صبح روز شنبه برای شعبی که افراد در صف‌های اخذ رأی حضور دارند با هماهنگی هیأت نظارت تمدید می‌شود.

وی، ابراز امیدواری کرد: روز جمعه همچون دوره‌های گذشته شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی در کشور و به ویژه استان تهران باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در خصوص حضور نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی نیز گفت: ۲ نماینده فرماندار باید در شعب حضور داشته باشند، همچنین یک نماینده از ظرفیت قانون مجلس خبرگان و یک نماینده از ظرفیت قانون ریاست جمهوری حضور دارند تا به هر دلیلی یکی از نمایندگان فرماندار حضور نداشت، روند رأی گیری ادامه یابد.

حسن بیگی در خصوص آمار نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا و میاندوره ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز اذعان داشت: برای ۴۷ شهر استان تهران، ۴ هزار و ۸۱۰ نامزد شوراهای شهر وجود دارد و برای ۵۰۲ روستای استان تهران، ۳ هزار و ۴۴۹ نامزد شوراهای روستا است؛ همچنین تعداد کاندیداهای میاندوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۱۵ نامزد است که برای یک کرسی رقابت می‌کنند و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در استان تهران برای سه کرسی ۱۶ نامزد رقابت می‌کنند.