۵۰ درصد افراد رد صلاحیت شده در مراحل قبل تایید صلاحیت شدند
۵۰ درصد افراد رد صلاحیت شده در مراحل قبل تایید صلاحیت شدند

شهریاریها : رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از تایید صلاحیت بیش از ۵۰ درصد افراد رد صلاحیت شده قبلی خبر داد. مهندس محمد محمودی شاه نشین، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که پایان سومین مرحله از بررسی صلاحیت  نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نزدیک می […]

شهریاریها : رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از تایید صلاحیت بیش از ۵۰ درصد افراد رد صلاحیت شده قبلی خبر داد.

مهندس محمد محمودی شاه نشین، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که پایان سومین مرحله از بررسی صلاحیت  نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا نزدیک می شویم، افزود: بررسی شکایاتی که از شهرها به استان و نیز از بخش ها به شهرستان رسیده است، امروز، یکشنبه تمام می شود و به هیات های اجرایی و فرمانداری ها اعلام و از آن طریق به نامزدهای انتخاباتی اطلاع داده می شود.

وی افزود: نامزدهای عزیز نیز منتظر خواهند بود که از روز ۲۱ اردیبهشت به مدت ۷ روز تبلیغات مجاز و قانونی را آغاز کنند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به اعتراض برخی چهره های مطرح نسبت به رد صلاحیت خود، توضیح داد: تا به امروز طبق آمار، بیش از ۵۰ درصد افرادی که در مراحل اول و دوم رد صلاحیت شدند به واسطه احکام تبرئه و یا ارائه مستندات جدید و یا رفع کسری مدارک، تایید شدند.

محمودی شاه نشین افزود: برخی از اسامی مطرح که رد صلاحیت هم شده بودند، در این مرحله تایید شدند که امروز به آن ها اعلام می شود، اسناد موجود در مورد برخی از این افراد نیز مبنی بر رد آن ها است مگر این که در فرصت باقیمانده دو یا سه روز آینده بتوانند به صورت استثنا به هیات مرکزی نظارت تشریف آورده و اعتراض کنند یا اعتراض خود را از طریق فکس و یا طرق دیگری که خود صلاح می دانند، ارسال کنند.

نماینده مردم شهرستان های ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هیات مرکزی از امروز به مدت ۳ روز به موارد استثنایی اعتراضاتی که به روند انتخابات و فرآیند هیات های نظارت و اجرایی وارد است رسیدگی می کند، گفت: ممکن است افراد معترض بخواهند، مدارک جدیدی مبنی بر منتفی کردن دلایل رد صلاحیت خود ارائه کنند، این افراد ۳ روز مهلت دارند اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در هر صورت ما در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که از ۵ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، آمادگی بررسی و ورود مجدد به پرونده هایی که به صورت استثنا از فرآیند بررسی صلاحیت در استان ها شاکی هستند، را داریم.