۵۰ درصد از سهمیه نانوایی‌های فاقد پروانه دراستان تهران قطع می شود
۵۰ درصد از سهمیه نانوایی‌های فاقد پروانه دراستان تهران قطع می شود
تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از اجرای طرح ضربتی برخورد با نانوایی های گران فروش در استان خبر داد و گفت: ۵۰درصد از سهمیه نانوایی‌های فاقد پروانه در مرحله اول قطع خواهد شد.

به گزارش شهریاریها ،حشمت الله عسگری صبح پنجشنبه در جلسه شورای آرد و نان استان با اشاره به ضرورت بازسازی کارخانجات آرد استان اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای اخیر از تعدادی از کارخانجات استان یکی از اهداف مد نظر در حوزه آرد و نان، بازسازی و نوسازی این کارخانجات است و این موضوع به صورت جدی در دستور کار این شورا قرار دارد.

وی تطبیق سهمیه کارخانجات آرد استان را با درجه نوسازی آنها از جمله اقدامات اساسی برای حل این موضوع قلمداد کرد و افزود: مقرر شد طی فرصت زمانی پنج ساله این واحدها اقدام به بازسازی و نوسازی نمایند و در صورت اقدام نکردن به ازای هر سال ۲۰ درصد از سهمیه اختصاص یافته به آنها کسر خواهد شد و برای تشویق به واحدهای بازسازی شده اختصاص خواهد یافت.

معاون اقتصادی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر واحدهای نانوایی در موضوع قیمت و بهداشت اشاره کرد و گفت: طرح ضربتی تشدید برخورد با متخلفان و گران فروشان در سطح استان توسط دستگاه‌های ذیربط و نظارتی انجام خواهد شد.

عسگری همچنین در ادامه عنوان کرد: جهت تقویت نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها ۵۰ درصد سهمیه نانوایی‌های فاقد پروانه در مرحله اول قطع خواهد شد و در صورت اقدام نکردن ظرف مدت یک ماه تمام سهمیه آنها قطع خواهد شد.

وی استقرا شیوه جدید حمل آرد به صورت بونکری در سطح نانوایی‌های استان تهران را از جمله اقدامات جدید و مؤثر برای حمل آرد دانست و از نانوایی‌ها خواست همکاری لازم را با ایجاد بسترهای لازم در این زمینه به عمل آورند.