۴ نکته‌ در مورد قهوه که هر دوچرخه سوار باید بداند
۴ نکته‌ در مورد قهوه که هر دوچرخه سوار باید بداند
مجله شهریاریها - آیا شما یک دوچرخه‌سوار فعال هستید؟ نکات ذکر شده در ادامه متن دانش شما را نسبت به قهوه و روند تاثیرگذاری آن روی بهبود توانایی دوچرخه‌سواری شما را افزایش می‌دهد.

همیشه اطلاعات زیادی درمورد قهوه برای یادگیری وجود دارد. ببینیم که چطور با توجه به سن، میزان مصرفی قهوه را تنظیم کنیم و چگونه کارایی کافئین در بدن را افزایش دهیم.

همیشه بیشتر بهتر است!

بعضی از دوچرخه‌سواران معتقدند که هیچ‌ محدودیتی برای مصرف قهوه، این نوشیدنی فوق‌العاده، وجود ندارد. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف به اندازه آن بسیار تاثیرگذار است.

دوچرخه‌سوارانی که زیاد قهوه مصرف نمی‌کنند، بهتر است ۲-۳ میلی‌گرم‌ برای هر کیلو از وزن خود معادل ۱-۲ قهوه بنوشند.

آن دسته افرادی که به طور مداوم قهوه مصرف می‌کنند، حدود ۶ میلی‌گرم معادل ۳ قهوه بنوشند. مصرف بیش از ۶ میلی‌گرم باعث تهوع و اضطراب می‌شود.

 

 

متابولیسم دوچرخه‌سواران مسن روند کافئین را کندتر می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهند که هرچه سن شما بالاتر رود، سرعت سوخت و ساز کافئین بدن شما به صورت چشمگیری کاهش می‌یابد.

دوچرخه‌سواران مسن باید ۹۰-۱۲۰ دقیقه قبل از تمرین ( به جای ۶۰ دقیقه قبل) قهوه بنوشند که در لحظه تمرین تأثیر آن را ببینند. در نتیجه افراد مسن نباید عصرها قهوه بنوشند.

اگر هنگام خواب هنوز کافئین در سیستم بدنی شما باشد، کیفیت خواب شما کم می‌شود.

خواب با کیفیت، تأثیر بیشتری نسبت به قهوه روی افزایش عملکرد ورزشی شما دارد. بنابراین بهترین زمان مصرف آخرین فنجان قهوه در روز قبل از ساعت ۱۴:۰۰ است.

 

همیشه باعث از دست دادن آب بدن نمی‌شود

قهوه به عنوان یک نوشیدنی ادرار آور شناخته شده است، که با افزایش دفعات ادرار باعث کاهش مایعات بدن می‌شود. اما این زمانی اتفاق می‌افتد که شما به مقدار زیاد( ۵۰۰ میلی‌گرم یا بیشتر) کافئین مصرف کنید.

این مقدار معادل مصرف همزمان ۴ عدد اسپرسو دوبل است. اما بیشتر افرادی که عاشق قهوه هستند و آن را به طور منظم مصرف می‌کنند، هیچ تاثیری روی دفعات ادرار آنها نمی‌گذارد.

آیا ارزش دارد که قبل از یک مسابقه قهوه نخوریم؟

گروهی از دوچرخه سواران باور دارند که اگر یک یا دوهفته از خوردن قهوه خودداری کنند، تأثیر آن را هنگام مصرف در روز مسابقه دو برابر می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهند که ورزشکارانی که از خوردن قهوه خودداری می‌کنند و همچنین آنهایی که به طور منظم قهوه می‌نوشند، در یک بازه زمانی پیشرفت یکسانی دارند.

اما اگر عقیده شما بر این است که با پرهیز از خوردن قهوه قبل از مسابقه پیشرفت بهتری دارید، پس همین کار را انجام دهید.

این کاملا به شما بستگی دارد که به خوردن قهوه و تاثیر آن روی افزایش تمرکز شما هنگام دوچرخه‌سواری اعتقاد داشته باشید با نه.

از نظر علمی ثابت شده است که پرهیز از خوردن قهوه هیچ ضرری ندارد.

منابع : یوبایک

welovecycling.com