۳ ایستگاه آتش‌نشانی در کرج افتتاح شد
۳ ایستگاه آتش‌نشانی در کرج افتتاح شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از افتتاح سه ایستگاه آتش‌نشانی در کلان‌شهر کرج خبر داد.  محمد یساولی در مراسم افتتاح همزمان سه ایستگاه آتش نشانی در کرج که با اعتبار ۵۸ میلیارد ریالی به سرانجام رسیده است، گفت: با افتتاح این سه ایستگاه ظرفیت ایستگاه های آتش نشانی شهر کرج از […]

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از افتتاح سه ایستگاه آتش‌نشانی در کلان‌شهر کرج خبر داد.

 محمد یساولی در مراسم افتتاح همزمان سه ایستگاه آتش نشانی در کرج که با اعتبار ۵۸ میلیارد ریالی به سرانجام رسیده است، گفت: با افتتاح این سه ایستگاه ظرفیت ایستگاه های آتش نشانی شهر کرج از ۲۶ مورد به ۲۹ دستگاه رسیده است.

وی در ادامه افزود: با افتتاح ایستگاه ۲۸ در نزدیکی بیلقان و ورودی جاده کرج – چالوس، گفت: سطح دسترسی به مناطق کم برخوردار، حساس و پرحجم از لحاظ جمعیتی را خواهیم داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج ادامه داد: با افتتاح ایستگاه‌های جدید، در برخی نقاط زمان رسیدن ما به محل حادثه از حد استاندارد و مشخص شده که پنج دقیقه است به سه دقیقه نیز کاهش می یابد.

یساولی با این توضیح داد: از زمان شروع فعالیت سازمان آتش نشانی کرج تا اواخر سال قبل تنها بالغ بر ۶۵ تا ۷۰ شیرهیدرانت آتش نشانی در سطح شهر داشته ایم.

وی عنوان کرد: در روزهای انتهایی سال ۹۷ تا کنون بالغ بر ۲۸ شیرهیدرانت آتش نشانی در سطح شهر کرج نصب کرده ایم، در ادامه ۵۵ شیر دیگر نیز خریداری شده که تا پایان سال جاری نصب می شود، تعداد این آمار دوسال اخیر با آمار شیرهیدرانتی که در تاریخ سی ساله سازمان آتش نشانی کرج در سطح شهر کرج نصب شده است برابری می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه در بحث ساماندهی نیروهای شرکتی حدود ۴۸ نفر از این نیروها را در سازمان ساماندهی کردیم، افزود: این نیروها در ایستگاه های آتش نشانی کرج به عنوان نیروهای اپراتوری در حال کار هستند، در کنار آن پرورش نیز داده شده و دانش و مهارت های ایمنی آتش نشانی را کسب می کنند.

یساولی تاکید کرد: دو ایستگاه دیگر آتش نشانی صنفی صنعتی و شهید صدوقی کرج نیز در مراحل پایانی کار هستند و از رسیدن به استانداردها از لحاظ تعداد ایستگاه های آتش نشانی فاصله چندانی نداریم.

وی در پایان گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان پنجمین دوره شورای شهر کرج بتوانیم با شتاب و سرعت بخشیدن به کار، استاندارد لازم در زمینه فراهم کردن ایستگاه های آتش نشانی را به شهر کرج هدیه می کنیم.