۳۴۲ فوت کرونایی در شهریار
۳۴۲ فوت کرونایی در شهریار
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار با اشاره به وضعیت هشدار نارنجی شهرستان شهریار در سطح درگیری با ویروس کرونا، از فوت ۳۴۲ نفر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای آغاز این بیماری در شهریار خبر داد.

به گزارش شهریاریها ، هادی ناصح رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهریار در محل فرمانداری اظهار داشت: آمار روز کرونایی شهرستان به این شکل است که از ابتدای درگیری با این ویروس ۱۶ هزار و ۷۰۸ نفر آمار افراد مشکوکی بود که به مراکز درمانی مراجعه کردند و از این تعداد ۶۶۵۸ مثبت قطعی بودند.

وی افزود: آمار فوت قطعی ناشی از کرونا تا به امروز ۳۴۲ نفر است و از نظر وضعیت بیمارستان‌ها طی چند روز اخیر خوشبختانه کاهش مراجعه و بستری داشته‌ایم و روز گذشته ۲۱ نفر در شهرستان بستری شده‌ و ۱۲۱ تخت بیمارستانی در اختیار این بیماران است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار بیان داشت: شاید اعمال برخی محدودیت‌ها و اطلاع رسانی‌ها در کاهش چند روزه اخیر موثر بوده و طرح اخیر نیز تکمیل کننده بوده و اطلاع رسانی دقیق بسیار مهم است.

ناصح گفت: مشکل ما در کشور تا به امروز این بود که قرنطینه به صورت جدی رعایت نشده و به گفته آمار حدود ۹۰ درصد افراد مبتلا تنها ۶ روز قرنطینه خود را رعایت کرده‌اند و ۵۰ درصد تا ۲۰ کیلومتر شعاع تردد داشته‌اند.

وی ادامه داد: مبنای طرح مدنظر اجرا تست‌های سریع سرپایی بوده و با کمک عزیزان بسیج و هلال احمر مراقبت و غربال گری مهم ترین هدف ما است و لیست مبتلایان روزانه نیز تهیه شده و برای انجام اقدامات مربوطه برای فرمانداری، شهرداری‌ها و ائمه جمعه ارسال می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهریار خاطر نشان کرد: سامانه ۴۰۳۰ هنوز نیز فعال است و موضوع آموزش به مردم در اولویت است و راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها نیز در دستور کار قرارگاه قرار خواهد گرفت و از مراکز اقامتی در شهرها بایستی استفاده می‌شود.

ناصح تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات ما تراکم مراجعین در برخی ادارات و دستگاه‌ها است و مسوولین مربوطه بایستی کنترل لازم را در محدوده خود داشته باشد و وضعیت شهرستان شهریار نیز نارنجی است.

  • منبع خبر : فارس