۲۳۰نفر در تصادفات نوروزی جان باختند
۲۳۰نفر در تصادفات نوروزی جان باختند

شهریاریها : رییس پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون ۲۳۰ نفر در صحنه تصادف رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.  سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از محورهای استان همدان اظهار کرد: در طرح نوروز۹۵ تاکنون با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های امدادی و خدماتی و با محوریت پلیس شاهد کاهش […]

۸۱۵۴۸۳۹۷-۶۳۴۸۳۳۹شهریاریها : رییس پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون ۲۳۰ نفر در صحنه تصادف رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

 سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از محورهای استان همدان اظهار کرد: در طرح نوروز۹۵ تاکنون با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های امدادی و خدماتی و با محوریت پلیس شاهد کاهش ۷ درصدی جان باختگان سوانح بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه قانونمندی رانندگان افزایش یافته است گفت: با وجود افزایش میزان سفرها و حجم ترددها در ایام نوروز هم اینک ترافیک روانی را شاهدیم.

رییس پلیس راهور ناجا افزود: وضعیت تردد محورهای منتهی به شمال کشور پرترافیک بوده و به علت موج برگشت مسافران از جاده چالوس، امروز از سمت کرج به چالوس ممنوعیت تردد اعمال شده است. همچنین از ساعت ۱۷ امروز تردد از سمت محور مرزن آباد به کرج یکطرفه شده است.

وی با بیان اینکه واژگونی با ۴۵ درصد بیشترین سهم را در حوادث جاده‌ای دارد افزود: انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین عوامل بروز حوادث رانندگی تاکنون بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که ۵۰ درصد حوادث فوتی و جرحی رانندگی در نوروز امسال بین ساعات ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است تاکید کرد: خط قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز بوده و در این راستا از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا روز گذشته ۲۵ هزار دستگاه خودرو حادثه ساز متوقف شدند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس راهور در طرح نوروزی به جهت حفظ جان سایر رانندگان قانونمند هیچ اغماضی در برخورد با رانندگانی متخلف و حادثه‌ساز ندارند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: با وجود صدور ۱.۵ میلیون جلد گواهینامه جدید در سال ۹۴، شماره‌گذاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو جدید و افزایش حجم تردد در کشور در سال گذشته، میزان تلفات تصادفات رانندگی روند نزولی داشته است.

وی به حوادث رانندگی استان همدان اشاره کرد و گفت: هیچ تصادف فوتی در معابر درونشهری استان همدان در طرح نوروزی تاکنون نداشته‌ایم ولی شاهد افزایش دو برابری سوانح در جاده‌های برون شهری این استان هستیم.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۶۳درصد سوانح جاده‌ای همدان از شکل واژگونی بوده است تاکید کرد: عامل اصلی واژگونی سوانح رانندگی خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلوست.