۲۰۸ داوطلب شوراها در بهارستان تائید صلاحیت شدند
۲۰۸ داوطلب شوراها در بهارستان تائید صلاحیت شدند
بهارستان- رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان بهارستان گفت: ۳۴۰ پرونده به هیئت نظارت رسید و از این تعداد ۲۰۸ داوطلب در بهارستان تأیید و ۱۳۲ نفر رد صلاحیت شدند.

به گزارش شهریاریها ،حجت الاسلام علی مصائبی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۳۴۰ پرونده به هیئت نظارت رسید و از این تعداد ۲۰۸ داوطلب در بهارستان تأیید و ۱۳۲ نفر رد صلاحیت شدند و جای گلایه برای کسی نمانده است، چرا که افراد مسئله‌دار از فیلتر هیئت نظارت شهرستان عبور نکردند.

وی که در نشست خبری پس از اتمام بررسی صلاحیت‌ها در هیئت نظارت بهارستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: در هیئت نظارت طبق قانون، بر اساس اخلاص، بدون حواشی و با وجود تمامی فشارها وظیفه رسیدگی به صلاحیت‌ها را سپری کرد.

وی با بیان اینکه پرونده‌ها پس از رسیدگی هیئت اجرایی در هیئت نظارت بررسی شد، افزود: حق الناس، حقوق انقلاب، مردم، شهدا و حق نظام در بحث رسیدگی به صلاحیت‌ها مدنظر قرار گرفت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان بهارستان سپس بیان کرد: در هیئت نظارت رأی به صلاحیت‌ها آزادانه انجام شد و طبق مستندات افراد رد صلاحیت شده‌اند.

مصائبی تأکید کرد: مستندات افراد رد شده از دستگاه‌های مهم به هیئت نظارت رسیده است و افرادی که رد صلاحیت شده‌اند اگر مدارک و مستنداتی داشته باشند که صلاحیت آنها باید احراز می‌شد، می‌توانند با اعتراض در هیئت نظارت از خودشان دفاع کنند.

وی با بیان اینکه ۳۴۰ پرونده از هیئت اجرایی به هیئت نظارت رسید تصریح کرد: از این تعداد پرونده ۲۰۸ داوطلب در بهارستان تأیید و ۱۳۲ نفر رد صلاحیت شدند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در شهرستان بهارستان گفت: ۱۵۰ داوطلب انتخابات شورای شهر از شهر گلستان نام نویسی کرده بودند، که ۹۶ نفر تأیید و ۵۶ نفر رد صلاحیت شدند.

مصائبی با بیان اینکه در شهر صالحیه ۸۵ نفر داوطلب انتخابات ششمین دوره شورای شهر شدند، گفت: ۵۲ داوطلب در این شهر تأیید و ۳۳ نفر رد صلاحیت شدند و در نسیم شهر نیز ۱۰۵ داوطلب نام نویسی کرده بودند که ۴۵ نفر رد صلاحیت و ۵۸ تأیید شدند.

وی با تاکید بر اینکه داوطلبان رد صلاحیت شده پس از اعلام رسمی فرمانداری بهارستان می‌توانند اعتراض کنند، بیان کرد: جای گلایه برای کسی نمانده است چرا که افراد مسئله‌دار از فیلتر هیئت نظارت شهرستان عبور نکردند.

رئیس هیئت نظارت شهرستان بهارستان با تأکید بر اینکه مردم افرادی را که چشم طمع ندارند و مخلص هستند را انتخاب با بصیرت و با دقت انتخاب کنند، افزود: مردم داوطلبانی که قانون‌مند هستند و به قوانین احترام می‌گذارند انتخاب کنند.

مصائبی عنوان کرد: افرادی که برای بیت‌المال کیسه دوخته‌اند قطعاً زیر ذره‌بین بین قرار می‌گیرند و مردم و دستگاه‌های مربوطه اجازه سو استفاده به آنها نخواهند داد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات بهارستان با تأکید بر اینکه داوطلبان رد صلاحیت شده از هیئت نظارت گلایه نکنند، گفت: افراد رد شده فقط اعمال آنها برابر قانون تطبیق شده است و جناح‌های سیاسی و سفارشات هیچ تأثیری در تأیید صلاحیت‌ها نداشته است.