۱۳۷ هزار دانش آموز شهریاری تاکنون در مدارس ثبت نام کرده اند
۱۳۷ هزار دانش آموز شهریاری تاکنون در مدارس ثبت نام کرده اند

شهریاریها : سرپرست آموزش و پرورش شهرستان شهریار با بیان اینکه ۱۳۷ هزار دانش آموز شهریاری تاکنون در مدارس ثبت نام کرده اند گفت: پیش بینی می کنیم این تعداد از ۱۴۳ هزار ثبت نام نیز عبور کند. به گزارش خبرنگار مهر ، مجید پارسا صبح پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار که […]

شهریاریها : سرپرست آموزش و پرورش شهرستان شهریار با بیان اینکه ۱۳۷ هزار دانش آموز شهریاری تاکنون در مدارس ثبت نام کرده اند گفت: پیش بینی می کنیم این تعداد از ۱۴۳ هزار ثبت نام نیز عبور کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مجید پارسا صبح پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت به مناسبت ایام محرم طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه روز شنبه روز بازگشایی مدارس است گزارش مختصری نسبت به بازگشایی مدارس ارائه می کنیم.

پارسا با اشاره به اینکه طبق تصور جامعه مبنی بر اینکه سازمان آموزش و پرورش در فصل تابستان نیمه تعطیل و کم کار است افزود: واقعیت امر این است که تابستان بیشترین حجم کار برای اموزش و پرورش است چرا که کلیه برنامه ریزی ها برای اول مهر و بازگشایی مدارس در این زمان صورت می گیرد.

وی گفت: برنامه ریزی این ایام در قالب پروژه مهر است که شامل فعالیت ها و برنامه ریزی هایی است که مدارس و اداره اموزش و پرورش در کنار سایر ادارات در هر شهرستان در کشور انجام می دهند تا به بازگشایی مدارس منجر شود و ما همه این اقدامات را از اواخر خرداد ماه اغاز و نهایتا در اواخر شهریور ماه که به بازگشای مدارس منجر می شود به پایان می رسد.

سرپرست اموزش و پرورش شهرستان شهریار در ادامه بیان داشت: ما در قالب پروژه مهر ۵ کارگروه دارای فعالیت هستیم که این ۵ کار گروه عبارتند از؛ تائید صلاحیت و انتصاب مدیران و معاونین مدارس که حدود ۲۶۴ نفر متقاضی مدیریت بودند که نهایتا منجر به انتصاب ۴۵ مدیریت جدید در مدارس شد و حدود ۴۰۰ نفر نیز متقاضی معاونت بودند که کار آنها انجام گرفت و در حوزه اجرا به یاری مدارس آمدند.

پارسا گفت: بنا بر انجام کار در کارگروه نظارت و ارزیابی، بیش از ۲۴۰ مدرسه در بحث پروژه مهر مورد بازدید قرار گرفتند و تشکیل جلسات منظمی هم داشتیم که این کارگروه بتواند به طور منظم کار خود را آغاز کند و بتوانیم ارزیابی خوبی از مدارس داشته باشیم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه در هفته دوم مهر ماه گفت:  نمایشگاه در اردوی شهید منتظری برپاخواهد شد که دستاوردهای مدارس در قالب پروژه مهر در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

سرپرست اموزش و پرورش شهرستان شهریار به اینکه آموزش و پرورش شهریار بزرگترین آموزش و پرورش کشور است گفت: سال گذشته ما در شهریار ۱۳۶ هزار ۷۰۰ دانش آموز ثبت نامی در مدارس را داشته ایم وپیش بینی ما برای امسال این است که از ۱۴۳ هزار ثبت نام نیز عبور کنیم و تا الان بیش از ۱۳۷ هزار نفر از دانش آموزان در سامانه سمات ثبت کردند و کار ثبت نامی آنها به پایان رسیده است و با توجه به تجدیدی ها و شرایط شهریور ماه نیز بقیه ثبت نام ها انجام خواهد شد .

پارسا اظهار داشت: تعداد ۳۷۳۱ کلاس درس پیش بینی شده است و تعداد ۶۸۰ واحد آموزشی داریم که در بیش از ۴۰۰ ساختمان در مدارس ما مشغول فعالیت هستند و حدود ۷ هزار پرسنل داریم که این پرسنل در ایام تابستان سامان دهی شده اند و معلمین ابلغ های خود را دریافت کرده اند و شرایط سختی را با توجه به شرایط کشور داشتیم و خیلی از همکاران را در حوزه اجرایی کاهش دادیم تا در زمان بازگشایی مدارس کلاس درسی بدون معلم نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد بازنشستگان حدود ۱۶۸ نفر هستند گفت: ۲۰ نفر شرایط خاص و صعب العلاج دارند و تعداد ۲۱۳ نفرنیز در ورودی منطقه و  ۲۰۱ نفر خروجی بوده اند و ما به واسطه ارتباط با مردم  داریم به جهت پیچیدگی خاص در نیروی انسانی با برخی از درخواست ها موافقت نمی کنیم.

پارسا  در ادامه با اشاره به داشتن کار گروه تعمیر و تجهیز افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث تحقق شعار اقتصاد مقاومتی میز و نیمکت های اسقاطی را تعمیر کردیم با کمک هنرستان  ها و دانش آموزان که در این راستا ۷۰۰ میلیون تومان صرفه جویی شد و با کمک فرمانداری و اداره نوسازی توانستیمبه تعمیر و ایزوگام ۴۸ مدرسه اقدام کنیم  و ۳ مدرسه نوساز به جمع مدارس اضافه شد و مدرسه کمیساری عالی باغستان و خادم آباد هفته دوم مهر تحویل می شود.

سرپرست اموزش و پرورش شهرستان شهریار در پایان با اشاره به اجرای طرح هجرت افزود: در این طرح ۱۳ مدرسه در قسمت نصیراباد و صباشهر پوشش داده شده است و با این طرح به سازی مدارس را داشتیم ، و در کارگروه توجیه و تبلیغ پوسترها و بنرهایی را با کمک شهرداری دریافت کردیم و روز چهارشنبه نیز جشن شکوفه ها را برپاکردیم که بیش از ۱۲ هزار نفر نوآموز داشتیم  و در همه شهرهای این شهرستان یک مدرسه به صورت نمادین این جشن را برگزار کردند و روز شنبه هم این مراسم را در مدارس همراه با نواختن زنگ مهر به صورت نمادین در همه شهرها در یکی از مدارس زنگ مهر انجام می شود.