یک‌سوم مدارس کشور ایمن نیستند
یک‌سوم مدارس کشور ایمن نیستند

شهریاریها : معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اینکه ایران بالاترین نرخ مقاوم سازی مدارس را دارد اما هنوز یک سوم مدارس کشور استاندارد ایمنی ندارند. به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی در مراسم رونمایی از طرح مدرسه آماده و امضای تفاهم نامه میان هلال احمر و شهرداری تهران گفت: ایمنی مدارس مورد […]

IMAGE634655949741352816شهریاریها : معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اینکه ایران بالاترین نرخ مقاوم سازی مدارس را دارد اما هنوز یک سوم مدارس کشور استاندارد ایمنی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رئیسی در مراسم رونمایی از طرح مدرسه آماده و امضای تفاهم نامه میان هلال احمر و شهرداری تهران گفت: ایمنی مدارس مورد توجه دولت و فراتر از آن، نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی آموزش ۱۳ میلیون دانش آموز است، گفت: یک میلیون فرهنگی در این وزارتخانه مشغول فعالیت هستند و اگر مدارس ایمن شود، آسیب پذیری کل جامعه کاهش می یابد.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند، ادامه داد: بالا بردن ایمنی مدارس، یک مطالبه جهانی است و سازمان ملل هدف گذاری کرده است که در فاصله سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰، یک میلیون فضای آموزشی در دنیا ایمن سازی شود.

رئیسی اضافه کرد: از سال ۸۵ با اصلاحیه قانون برنامه توسعه، کار بزرگی انجام شد و با اهتمام مجلس، قانون ایمن سازی و مقاوم سازی مدارس و کاهش مدارس تخریبی به تصویب رسید که نتیجه آن این است که امروز ایمنی مدارس ما بر اساس تائید مجامع جهانی از یک سوم به دو سوم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: فضای فیزیکی مدارس شهر تهران، بیشترین میزان تخریبی را در خود جای داده است که علت آن قدمت مدارس و جمعیت بالای دانش آموزان است. با این حال، هنوز یک سوم مدارس کشور با استانداردهای ایمنی فاصله دارند.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین مطالبه ما از دولت، کاهش مدارس غیر ایمن در مقابل حوادث طبیعی است. همچنین بحث آموزش در مدیریت بحران باید به طور جدی پیگیری شود. در این زمینه، مهمترین اقدام، تامین زیرساخت ایمنی مدارس است.

رئیسی اظهار امیدواری کرد که همکاری دستگاه ها و حمایت از آموزش و پرورش منجر به این شود که در پایان برنامه ششم توسعه، همه مدارس ما از ایمنی کامل برخوردار باشند.

وی افزود: در دومین نشست مدارس ایمن که مهرماه برگزار شد، از ایران به دلیل داشتن بالاترین نرخ مقاوم سازی مدارس، تقدیر شد.