یونس امامی: به توکیو بروم با مدال برمی‌گردم
یونس امامی: به توکیو بروم با مدال برمی‌گردم
شهریار- آزادکار لرستانی که سال‌هاست در شهریار زندگی می‌کند، می‌گوید: اگر به توکیو بروم، هدفم این است که با مدال برگردم.

به گزارش شهریاریها ،یونس امامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کسب قهرمانی در پیکارهای سهمیه المپیک در قزاقستان، اضافه کرد: برای حضور در این رقابت‌ها، هشت مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم و از آمادگی بدنی خوبی برخوردار بودم.

وی ادامه داد: در این شرایط کرونایی‌، فدراسیون و کادر فنی زحمات زیادی کشیدند و خوشحالم که توانستم با قهرمانی و کسب سهمیه المپیک جواب زحمات آنان را بدهم.

امامی در پاسخ به پرسشی که به نظرش چه کسی به‌عنوان نماینده ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم به توکیو خواهد رفت؟ گفت: کشورمان در این وزن آزادکاران خوبی دارد و کادر فنی کار سختی برای انتخاب کشتی‌گیر ۷۴ کیلو دارند و هر تصمیمی بگیرند ما تابع آن هستیم.

این آزادکار ملی‌پوش تأکید کرد: اگر در المپیک حاضر باشم با توجه به تمریناتی که داشته و در ادامه هم خواهم داشت، هدفم این است که با مدال برگردم.

وی آزادکاران آمریکا و روسیه را از بهترین‌های این وزن در المپیک دانست و افزود: برای کسب مدال در مهمترین آوردگاه دنیا، باید آماده هر قرعه و مصاف با بهترین‌ها باشیم.

به گزارش ایسنا، این کشتی‌گیر دلفانی در وزن ۷۴ کیلوگرم در دور اول مسابقات در مقابل علی موحامت اووزمیرادوف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به‌راحتی به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر منگ حجی جان از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

امامی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر ساندیپ مان از هند را از پیش رو برداشت و ضمن حضور در دیدار فینال، سهمیه المپیک را نیز کسب کرد و در مصاف نهایی نیز حریف ازبک به روی تشک نیامد و امامی بدون حتی دادن یک امتیاز، قهرمان شد.