گل محمدی: اجازه بدهند انتخابات هیات فوتبال در فضایی سالم و بدون شائبه برگزار شود
گل محمدی: اجازه بدهند انتخابات هیات فوتبال در فضایی سالم و بدون شائبه برگزار شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در یک نشست خبری در مورد روند انتخابات هیات فوتبال تهران، برنامه های هفته تربیت بدنی، دومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور، نرخ گذاری پیست های اسکی، پلمپ تعدادی از باشگاه های تهران و …. با اصحاب رسانه سخن گفت.شهریاریها ، رضا گل محمدی گفت: در هفته تربیت […]

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در یک نشست خبری در مورد روند انتخابات هیات فوتبال تهران، برنامه های هفته تربیت بدنی، دومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور، نرخ گذاری پیست های اسکی، پلمپ تعدادی از باشگاه های تهران و …. با اصحاب رسانه سخن گفت.شهریاریها ، رضا گل محمدی گفت: در هفته تربیت بدنی برنامه هایی ملی و عمومی در سراسر کشور داشتیم. در تهران نیز بیش از ۱۳۰ برنامه توسط هیات ها و بیش از ۵۳۰ برنامه فرهنگی ورزشی را در سطح استان برگزار کردیم و همین‌الان مسابقات شطرنج جام‌ پایتخت با حضور بیش از ۱۰ کشور خارجی و ۵۲۰ ورزشکار درحال برگزاریست. این مسابقات در خنثی کردن توطئه های دشمنان در ناامن نشاندن کشورمان تاثیر گذار است و صرفا به دنبال برگزاری یکدوره مسابقه نیستیم.
وی افزود: حضور ورزشکاران خارجی در ایران با وجود تبلیغات منفی می‌تواند آن تبلیغات را خنثی کرده و علاوه بر این، به جای اینکه چند ورزشکار را به خارج بفرستیم، چند ورزشکار خارجی را به ایران دعوت کردیم و فرصت رقابت تعداد قابل توجهی از ورزشکاران ایران را به وجود می آوریم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به افتتاح خوب پروژه های عمرانی در استان گفت: در سالجاری تاکنون ۷ پروژه بهره برداری شده و سعی داریم تا پایان سال بیش از ۲۰ پروژه را براساس اعتباری که به اداره کل تخصیص پیدا می کند، افتتاح کنیم.
وی در مورد برگزاری المپیادهای ورزشی گفت: در دومین دوره المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور هم، تهران با اختلافی خوب مقام اول کشور را به دست آورد. تلاش داریم در حیطه ورزش، زیرساخت و جوانان(سمن ها) و برنامه های فرهنگی نتایج خوبی را برای ورزش تهران دست بیاوریم. امیدوارم تهران بتواند به جایگاهی که شایستگی آن را دارد، برسد. اگر ورزش تهران رشد کند قطعا ورزش کشور هم از این رشد تاثیر می‌گیرد. می دانم حق ورزشکاران مان بیشتر از این است، اما محدودیت های جدی داریم که امیدوارم با رفع آنها پاسخگوی ورزشکاران مان باشیم.
گل محمدی در مورد توسعه فرهنگ و زیرساخت های لازم برای توسعه دوچرخه سواری در تهران گفت: این مستلزم کاری ملی است. باید از شهرداری تشکر کنم که به دنبال توسعه دوچرخه سواری در تهران است. اگر بتوانیم این برنامه را مخصوصا در مرکز شهر اجرا کنیم در ترافیک هم تاثیرگذار است. این تلاش ها باید صورت بگیرد. عزم و اراده وجود دارد، اما فشارهای ترافیکی تهران تاکنون اجازه نداده که این طرح موفق باشد.
وی در مورد روند انتخابات هیات فوتبال تهران گفت: سوم اسفند ۹۷ زمان ریاست هیات تهران به پایان‌ رسید، در نتیجه نامه ای به هیات نوشتیم و گفتیم تمام‌ تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم انجام دهند. متاسفانه ابتدا مشاور حقوقی هیات نامه ای نوشت و گفت چون هیات به تازگی یک شرکت تشکیل داده و دو سال از تاسیس آن می گذرد، پس تا دو سال دیگر نباید انتخابات برگزار شود. ما پاسخ دادیم که چنین اختیاری ندارید و بحث انتخابات جداست. پس اولین مقاومت این بحث، غیرکارشناسی بود. موضوع دیگر به تایید صلاحیت کاندیداها مربوط می‌شد. کمیته ای که برای تایید صلاحیت ها تشکیل شد کاندیداها را به علت نداشتن صلاحیت فنی، رد صلاحیت کرد و دایره بسته ای باقی ماند با یکی دو نفر. من به این موضوع هم واکنش نشان دادم چون توجیه و توضیح درستی از صلاحیت های فنی وجود نداشت در نتیجه پیگیری هایمان به تایید صلاحیت ۱۳ نفر منجر شد.
مدیرکل در ادامه افزود: چندین اشکال در رابطه با انتخابات وجود داشت، اول اینکه از طرف هیات استان هیچ اطلاع رسانی برای معرفی اعضای مجمع نشد. ثانیا رئیس هیات چون کاندید بود به او گفتیم که سرپرستی تعیین شود، اما مدعی شد که براساس مصوبه هیات رئیسه می تواند در پست خود بماند. من به این موضوع واکنش نشان دادم که برگزاری انتخابات مصوبه مجمع را نیاز دارد نه مصوبه هیات رئیسه را، در نتیجه با سازمان بازرسی مکاتبه کردیم و بر اساس گزارش من، سازمان بازرسی با صراحت اعلام‌کرد باید انتخابات با تعیین سرپرست برگزار شود. در ادامه و ۷۲ ساعت مانده به انتخابات سه نفر از اعضای مجمع تغییر کردند، اما در آیین نامه نوشته شده اعضا باید تا سه هفته قبل معرفی شوند. با این سه دلیل، انتخابات را لغو کردیم.
وی گفت: بعد از این موضوع اعلام کردیم که یک هفته بعد انتخابات برگزار شود، اما گفتن می‌خواهیم مجمع هیات برگزار و ایرادات را اصلاح و سپس انتخابات را برگزار کنیم، اما این موضوع هم غیرقانونی بود و نباید به برگزاری مجمع موکول شود، چون در استان های دیگر انتخابات برگزار می شود و این موضوع یک بام و دو هوا است؟ اگر موکول به برگزاری مجمع است، چرا استان های دیگر انتخابات را برگزار می کنند و اگر وابسته نیست پس مشکل را حل و انتخابات را برگزار کنند. با این حال تا امروز اگر در این مورد شما پاسخی شنیده‌اید، من هم شنیدم. ما مانع نیستیم بلکه دوستان به قانون تمکین نمی کنند و مانع هستند.
گل محمدی در ادامه بیان کرد: وقتی می گویند رئیس یک هیات برای چهار سال انتخاب می شود به معناست که بعد از این‌چهار سال باید انتخابات برگزار شود. آنچه فدراسیون فوتبال گفته که تا انتخابات بعدی مجمع، رئیس هیات بماند، به این معنی است که رئیس هیات مادام العمر است و هر وقت بخواهیم او را برمی‌داریم. اگر رئیس هیات شغل نیست و خدمتی افتخاری است چه اصراری است که به هر قیمتی در این کار بمانیم. این کار توهین به شعور افکار عمومی است. باید مسئولان و مدیران به این خواست عمومی و فرایند قانونی تن بدهند و اجازه بدهند انتخابات در فضایی سالم و بدون شائبه برگزار شود. اگر انتخابات منجر به انتخاب مجدد این رئیس شد به او تمکین می کنیم، اما اینکه شما بمانید تا هر موقع که ما تصمیم بگیریم، غیر قانونی است و متاسفم عزم اراده برخورد با این مورد به وجود نیامده است.
وی در مورد اختلافی که اداره کل با هیات فوتبال استان در مورد ورزشگاه های تهران و موضوع انتخابات دارد، بیان کرد: متاسفانه الان باشگاه‌های مختلف بیش از ۷۲۰ میلیون به ورزشگاه تختی بدهکار هستند و این پول در اختیار هیات فوتبال قرار می‌گیرد، اما وقتی بحث نظارت می شود موضوع جور دیگری است. اینکه یک هیات خود را تافته جدا بافته بداند، درست نیست. مگر می شود دولت تمام‌ امکانات برگزاری مسابقات را به یک هیات بدهد و وقتی بحث نظارت می رسد، بگوید زیر نظر فدراسیون هستم یا فدراسیون بگوید احتیاجی به نظارت اداره کل ندارد. اگر اینگونه باشد ما هم هیچ تعهدی نباید به هیات استان داشته باشیم. این همکاری باید دو سویه باشد. در مورد اختلاف هایی که در بحث انتخابات داریم باید بگویم که انتخابات هر استانی باید برآیند خانواده آن رشته باشد. اگر قرار بر مهندسی شدن انتخابات باشد آن را مغایر با اهداف حضورم در مدیر کلی می‌دانم و برای جلوگیری از این‌کار آماده پرداخت هر هزینه و تاوانی هستم.
گل محمدی درباره شرایط ورزشگاه تختی خاطرنشان کرد: درباره ورزشگاه تختی سندی که مورد ادعای بنیاد مستضعفان بود، شامل استادیوم نیست و سند ما بدون اشکال است. همچنین دستور اختصاص ۱۰ میلیارد تومان توسط وزیر ورزش برای تجهیز و بازسازی این ورزشگاه را گرفته‌ایم و این استادیوم از نظر فنی و ایمنی برای فصل آینده آماده می‌شود تا ان‌شاالله بتوانیم یک ورزشگاه ملی را برای تهران حفظ کنیم.
مدیرکل عنوان کرد: ریاست هیات یک شغل افتخاری است و شغل نیست، چرا اصرار به ایجاد شرایط کنونی دارند؟ باید اجازه بدهند که انتخابات قانونی برگزار شود تا رئیس جدید با رای مجمع معرفی شود. متاسفم که عزم برخورد با این وضعیت وجود ندارد و امیدوارم این اشکال برطرف شود.
گل‌محمدی گفت: ما شاخص‌هایی برای ارزیابی هیات‌ها داریم که طبق آنها بررسی صورت می‌گیرد. تعداد ملی‌پوشان در تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف می‌تواند بخشی از این ارزیابی باشد. عملکرد هیات فوتبال استان تهران فقط در برگزاری مسابقات قابل قبول است، ولی در دیگر موارد خوب نیست و نمره خوبی نمی‌گیرد. به نظرم روند کنونی هیات تهران قابل قبول نیست.
وی درباره شرایط سایر هیات های استان تهران گفت: دوره ریاست در دوازده هیات یا به پایان رسیده یا در آستانه پایان است. اگر رئیس نخواهد در انتخابات شرکت کند، به عنوان سرپرست می‌ماند، در غیر این صورت انتخابات سرپرست جدید برگزار می‌شود و ظرف سه ماه رئیس جدید معرفی و انتخاب خواهد شد. ما حداکثر تلاش خود را برای سالم‌سازی انتخابات داریم تا شرایط عادلانه برقرار شود.
وی گفت: فرآیند نرخ گذاری پیست‌های اسکی بر عهده کمیسیون ماده پنج است. جلسه‌ای در هفته گذشته داشتیم و صحبت‌های مختلف را شنیدیم. دوباره جلسه خواهیم داشت تا تعیین نرخ صورت بگیرد. فکر می‌کنیم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته باشیم که این بستگی به پیست‌های مختلف دارد.
وی در پایان گفت: بیش از ۱۲۰ باشگاه را به دلیل عدم رعایت ضوابط پلمب کرده‌ایم که بیشتر آنها پس از برطرف کردن اشکالات مجدداً باز شده‌اند. ما برای پلمب یک باشگاه حداقل سه بار تذکر رسمی می‌دهیم