گروسی : راه‌اندازی مترو در غرب تهران برای رفع ترافیک ضروری است
گروسی : راه‌اندازی مترو در غرب تهران برای رفع ترافیک ضروری است

شهریاریها : حسین گروسی گفت شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد از جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برخوردار هستند که به نسبت برخی از استان‌های کشور جمعیت بسیار بالای است، به طور مثال استان سمنان تنها ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. وی بیان کرد: شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد با وجود داشتن جمعیت استانی […]

گروسیشهریاریها : حسین گروسی گفت شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد از جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برخوردار هستند که به نسبت برخی از استان‌های کشور جمعیت بسیار بالای است، به طور مثال استان سمنان تنها ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی بیان کرد: شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد با وجود داشتن جمعیت استانی از داشتن حداقل امکانات محروم هستند و زیرساخت‌های ضروری در این شهرستان‌ها ایجاد نشده است، به طور مثال در شهرستان ۴۵۰ هزار نفری ملارد حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد به واسطه قرار گرفتن بین دو کلان‌شهر تهران و کرج و وجود راه‌های فرااستانی و همچنین اشتغال بخش عمده‌ای از شاغلان این شهرستان‌ها در تهران با مشکل ترافیک مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: وجود گره‌های ترافیکی در این شهرستان‌ها به ویژه در بزرگراه شهیدان گروسی، بزرگراه شهید لشگری و بزرگراه شهید سبزآبادی که مسیر مواصلاتی چندین شهر مانند ملارد و اندیشه به تهران هستند، باعث مشکلات بسیاری برای مردم این شهرستان‌ها شده است.

گروسی ادامه داد: این معضل که بیشتر در صبح به سمت تهران و در عصر از تهران به سمت این شهرستان‌ها به وجود می‌آید به کلاف سردرگمی تبدیل شده است و روزانه میلیون‌ها ساعت‌نفر از وقت ساکنان این مناطق را به هدر می‌دهد و در ضمن باعث از بین رفتن ثروت‌های ملی می‌شود.

وی گفت: حمل و نقل امروزه به عنوان یکی از شاخصه‌های تحقق توسعه پایدار به حساب می‌آید و با رفع مشکلات در این حوزه به تبع بسیاری از معضلات رفع می‌شود و شاهد رشد پایدار در منطقه خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: یکی از راه‌حل‌های این معضل ایجاد مترو به عنوان یک زیرساخت ضروری است، چراکه ایجاد مترو در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد بخش عمده‌ای از ترافیک منطقه را از بین می‌برد و به توسعه این شهرستان‌ها و آسایش ساکنان آن کمک شایانی می‌کند.