گروسی: بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار 480 تخت‌خوابی می‌شود
گروسی: بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار 480 تخت‌خوابی می‌شود

شهریاریها : حسین گروسی در حاشیه بازدید مسئولان شهرستان شهریار از بیمارستان در حال احداث امام خمینی (ره) این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: توفیقی شد تا همراه با مسئولان شهرستان شهریار از روند ساخت بیمارستان 313 تخت‌خوابی امام خمینی (ره) این شهرستان بازدیدی داشته باشیم. وی با […]

گروسیشهریاریها : حسین گروسی در حاشیه بازدید مسئولان شهرستان شهریار از بیمارستان در حال احداث امام خمینی (ره) این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: توفیقی شد تا همراه با مسئولان شهرستان شهریار از روند ساخت بیمارستان 313 تخت‌خوابی امام خمینی (ره) این شهرستان بازدیدی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای تسریع در روند ساخت بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار بیان کرد: در بازدید علاوه بر فرماندار شهرستان شهریار، ائمه شهر‌های مختلف شهرستان و هیئت امنایی که برای کمک به تکمیل ساخت بیمارستان 313 تخت‌خوابی امام خمینی (ره) حضور داشتند و جلسه‌ای را برای این امر برگزار کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرانه بالای جمعیتی در شهرستان شهریار تصریح کرد: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم عزیز و شریف ایران نیست به ویژه در شهرستان شهریار که سرانه جمعیت این شهرستان بالغ بر 750 هزار نفر است و با اینکه جمعیت این شهرستان، جمعیت استانی بوده اما فاقد امکانات بهداشتی و درمانی یک شهرستان است.

وی به کمک خیرین برای ساخت بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار اشاره کرد و گفت: بیمارستان 313 تخت‌خوابی امام خمینی (ره) شهرستان شهریار تا به این مرحله با کمک خیرین جلو رفته است، خوشبختانه از سال 90 ردیف بودجه برای تکمیل این بیمارستان در قانون بودجه تعریف شد، همچنین دو بیمارستان شهرستان‌های قدس و ملارد نیز دارای ردیف بودجه شدند.

گروسی با اشاره به تخصیص 150 میلیارد تومان برای ساخت سه بیمارستان در شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه‌های در نظر گرفته شده برای تکمیل این سه بیمارستان بسیار قطره چکانی و انتظار ما بودجه‌ای بیشتر بود، در این موضوع با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به غرب استان تهران گشایشی حاصل شد و بیش از 60 میلیارد اعتبار به بیمارستان 313 تخت‌خوابی امام خمینی (ره) شهرستان شهریار اختصاص یافت و برای هر کدام از بیمارستان‌های شهرستان‌های قدس و ملارد نیز 45 میلیارد تومان ردیف بودجه تعریف شد.

وی به اقدامات دولت یازدهم در راستای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی کشور اشاره کرد و گفت: دولت اقدامات خوبی را در بخش سلامت آغاز کرده است هم در بخش سلامت و هم در کل کشور و هم در اطراف کلانشهر تهران که مظلوم واقع شده بود، چراکه شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد بیش از یک میلیون و 500 نفر جمعیت دارند و سرانه تخت بیمارستانی این منطقه 4 هزار و 300 نفر بوده در حالی که میانگین کشوری بین 700 تا 900 نفر است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد نسبت به شرایط ایده‌آل بهداشتی و درمانی فاصله بسیار زیادی داشته است و این اقدام، وضعیت بهداشتی و درمانی این شهرستان‌ها را بهبود خواهد داد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن هیئت امنایی برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین در راستای ساخت بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار اظهار کرد: کار بسیار خوبی که در شهرستان شهریار صورت گرفت علاوه بر بودجه‌های دولتی، هیئت امنایی در قالب خیریه‌ای به نام کوثر شهرستان شهریار تشکیل شد که این هیئت امنا کمک‌های مردمی را به این بیمارستان گسیل می‌کنند.

گروسی با اشاره به ارتقای ظرفیت تخت‌خواب‌های بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار که 313 تخت‌خوابی پیش‌بینی شده بود با عنایت وزیر بهداشت به 480 تخت افزایش پیدا کرده که به طور قطع این امر نیاز شهرستان شهریار است.

وی با اشاره به لزوم بیمارستان در اطراف کلانشهر تهران توسط وزارت بهداشت بیان کرد: انتظار ما از وزارت بهداشت این است که بیشتر بیمارستا‌ن‌های خود را در اطراف کلانشهر تهران بسازد، چراکه این مناطق دارای هوای بهتری است و به لحاظ فضا امکان ساخت بیمارستان‌های تخصصی و بزرگ در این مناطق وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این کار علاوه بر اینکه مردم شهرستا‌ن‌های استان‌ تهران از امکانات این بیمارستا‌ن‌ها استفاده می‌کنند، این کار از لحاظ پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نیز بسیار مهم است، چراکه اطراف تهران بهتر پوشش داده می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: امیدوارم که این اقدام خوبی که در شهرستان شهریار شروع شده است، سرعت بیشتری بگیرد و همان‌طور که رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان قول دادند تا آخر سال 95 این بیمارستان‌ها به بهره‌برداری برسند و مردم عزیز شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد که ناچار بودند بیماران خود را برای مداوا به تهران و کرج انتقال دهند در همین بیمارستان‌ها مداوا شوند.