کیهان کلهر با دریافت جایزه وومکس مرد سال ۲۰۱۹ موسیقی جهان شد
کیهان کلهر با دریافت جایزه وومکس مرد سال ۲۰۱۹ موسیقی جهان شد

کیهان کلهر، جایزه بزرگ مرد سال موسیقی ۲۰۱۹ را که وومکس نام دارد از آن خود کرد. کلهر این جایزه به محمدرضا شجریان تقدیم کرد. شهریاریها ؛ کیهان کلهر، نوازنده سرشناس، ساعتی‌پیش جایزه مهم هنرمند سال را از نمایش‌گاه موسیقی ملل (وُمکس) دریافت کرد. او این جایزه را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.   کلهر […]

کیهان کلهر، جایزه بزرگ مرد سال موسیقی ۲۰۱۹ را که وومکس نام دارد از آن خود کرد. کلهر این جایزه به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

شهریاریها ؛ کیهان کلهر، نوازنده سرشناس، ساعتی‌پیش جایزه مهم هنرمند سال را از نمایش‌گاه موسیقی ملل (وُمکس) دریافت کرد. او این جایزه را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.
 
کلهر پس از دریافت جایزه، ضمن تشکر از وومکس، از محمدرضا شجریان که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند، به عنوان استاد بزرگ موسیقی ایران، یاد کرد و گفت: «من تحت تاثیر قرار گرفته‌ام، خیلی خوب است که در طول زندگی حمایت و دیده شویم، من این جایزه را دست آورد شخصی نمی بینم، فکر می‌کنم تاریخ، کار سخت و تلاش بسیاری پشت سر این جایزه است، بنده نمایندگی جامعه موسیقی جهان را نمایندگی می‌کنم و مفتخر هستم که نماینده هنرمندان جهانی باشم، به جای جامعه موسیقی ایرانی.»
 
 

کیهان کلهر جایزه‌اش را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد

کیهان کلهر پس از دریافت جایزه هنرمند سال، این جایزه را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد.

کلهر پس از دریافت جایزه هنرمند سال، بیان کرد: معمولا پیش نمی‌آید که انسان وقتی زنده است مورد تجلیل واقع شود. از این رو بسیار مفتخرم و تحت تاثیر قرار گرفتم، هرچند من این جایزه را یک دستاورد شخصی محسوب نمی‌کنم.

سال‌های بسیاری مرارت، دانش و پشتکار، پیشینه موسیقی ایرانی است که من محصولِ آن گذشته و پیشینه هستم. امروز این جایزه را از طرف تمام جامعه موسیقی ایرانی می‌پذیرم و به نمایندگی از جامعه موسیقی ایرانی آن را به استاد محمدرضا شجریان، استاد بزرگ موسیقی ایرانی که در چند سال گذشته در بستر بیماری بودند و دلتنگ شنیدن صدایشان هستیم، تقدیم می‌کنم. امیدورام که حالشان خوب باشد و این هدیه را از من بپذیرند.

 

تبریک و تشکر همایون شجریان از کیهان کلهر

در همین راستا همایون شجریان، فرزند محمدرضا شجریان ویدیوی سخنرانی کلهر را در لحظه دریافت جایزه در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت:

«تبریک بسیار کیهان جان. همانطور که اشاره کردی پدر هنوز مراحل بیماری‌شان را می‌گذرانند و متاسفانه در شرایطی نیستند که دست به قلم شوند. مانند همیشه در اوج باشی و افتخارآفرین برای هنر این سرزمین و دوستدارانش. سپاسگزار از محبت و معرفتت.»

 
کیهان کلهر با دریافت جایزه وومکس مرد سال ۲۰۱۹ موسیقی جهان شد
 

اهمیت جایزه وومکس 

جایزه وومکس که به عنوان جایزه جهانی موسیقی اکسپو شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده است. این جایزه از آغاز برای احترام و ارج نهادن به موارد برجسته موسیقی جهان در سطح بین‌المللی و با اذعان به تعالی موسیقی، اهمیت اجتماعی، موفقیت تجاری، تاثیر سیاسی و یک عمر دستاورد هنری معرفی کرده و بنیان نهاده است. هر سال نیز در ماه اکتبر همزمان با رویداد وومکس Womex (رویداد نمایشگاهی موسیقی جهان) جایزه‌ای به یک نفر که شایسته این عنوان در جهان است داده می‌شود. از سال ۲۰۰۸ جایزه وومکس برای هنرمند و  برای تعالی حرفه‌ای به هنرمندان اهدا می‌شود.