کیهان نوشت :درحالی که تصمیم رئیس‌سازمان سینمایی برای ادغام بخش‌های بین‌الملل و ملی جشنواره فیلم فجر با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است اما برخی از مدیران و حقوق‌بگیران جشنواره جهانی فیلم فجر با این تصمیم مخالف خوانی می‌کنند. به زعم بسیاری از سینماگران و کارشناسان سینما، تفکیک بخش بین‌الملل این جشنواره و برگزاری […]

 

کیهان نوشت :درحالی که تصمیم رئیس‌سازمان سینمایی برای ادغام بخش‌های بین‌الملل و ملی جشنواره فیلم فجر با استقبال قاطبه سینماگران مواجه شده است اما برخی از مدیران و حقوق‌بگیران جشنواره جهانی فیلم فجر با این تصمیم مخالف خوانی می‌کنند. به زعم بسیاری از سینماگران و کارشناسان سینما، تفکیک بخش بین‌الملل این جشنواره و برگزاری مستقل آن در زمانی دیگر، سود چندانی نداشته است و فقط موجب اتلاف بودجه شده است. اما در این شرایط که سینمای ایران از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد و سازمان سینمایی برای کاهش هزینه‌ها اقدام به ادغام مجدد این بخش با بخش ملی جشنواره فجر نموده، صدای افرادی که طی این سال‌ها از این تفکیک منافعی برده بودند در آمده است.
نکته قابل تأمل این است که مخالف خوانی با پایان تفکیک بخش‌های ملی و بین‌المللی جشنواره فیلم فجر، فقط به همین گروه که مدیران و حقوق‌بگیران جشنواره جهانی فیلم فجر بوده‌اند محدود است و اکثریت سینماگران با این تصمیم موافق هستند. برخی شبکه‌های معاند مانند ایران اینترنشنال (سعودی) نیز مخالف ادغام یاد شده هستند.