کلاهبرداری پیامکی با ترفند برنده شدن سفر زیارتی
کلاهبرداری پیامکی با ترفند برنده شدن سفر زیارتی

شهریاریها :  رییس پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان همدان هشدار داد: کلاهبرداری پیامکی با ترفند برنده شدن سفر زیارتی انجام می‌شود. سرهنگ “لطف‌الله وطنی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به علت عدم آگاهی، اطلاعات خود را برای افراد […]

13910723000130_PhotoAشهریاریها :  رییس پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان همدان هشدار داد: کلاهبرداری پیامکی با ترفند برنده شدن سفر زیارتی انجام می‌شود.

سرهنگ “لطف‌الله وطنی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه همدان، با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان به علت عدم آگاهی، اطلاعات خود را برای افراد شیاد از طریق پیامک ارسال می‌کنند، کلاهبرداران نیز از این طریق، موجودی حساب‌های آنان را خالی و یا با شگرد عدم امکان واریز وجوه نقد، صاحبان حساب را مقابل دستگاه‌های خودپرداز راهنمایی کرده و از وی می‌خواهند پس از وارد کردن کارت خود در عابر بانک، با انتخاب زبان فارسی و یا انگلیسی کدهایی را در سیستم مربوطه وارد کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران با این ترفند نه تنها وجهی را به حساب آنان واریز نمی‌کنند بلکه با فریب اشخاص، حساب آنها را خالی می‌کنند.

وطنی در ادامه به یک نمونه از متن‌های ارسالی کلاهبرداران اشاره کرد: «با عرض سلام مشترک محترم همراه اول، به خاطر پرداخت به موقع قبض تلفن همراه خود از طرف شرکت توسعه ارتباطات همراه اول، برنده مبالغی به صورت وجه نقد شده‌اید لذا جهت دریافت وجه نقد، اطلاعات کارت خود را به شماره تلفن همراه مورد نظر ارسال نمایید.»

وی تاکید کرد: توصیه‌های پلیس فتا مبنی بر اینکه در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید را جدی بگیرید!

وی تصریح کرد: همیشه به یاد داشته باشید هیچ بانک یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا با پیامک از شما در خواست نمی‌کند، در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری و مراتب را به مسئولان بانک اطلاع دهید.

وطنی افزود: از نگهداری رمزهای عبور در کنار کارت عابر بانک خودداری کرده و رمز عبور خود را مرتب تغییر دهید، با مشاهده تغییر مشکوک در حساب بانکی خود نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنید.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه رمزهای عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، عنوان کرد: پیامک‌هایی که از طریق شماره تلفن‌های معمولی همراه اول و ایرانسل برای مشتریان ارسال می‌شود، فاقد اعتبار بوده و نوعی کلاهبرداری است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه افراد کلاهبردار با استفاده از عناوینی فریبنده و وابسته به مؤسسات خیریه و یا کمک به زلزله‌زدگان با ایجاد صفحات، وبلاگ‌ها و سایت‌های جعلی و نیز قرار دادن شماره حساب و آدرس‌های جعلی سعی در جلب اعتماد مردم و کلاهبرداری از آنان را دارد، پلیس فتا از شهروندان خواست از پرداخت اینترنتی در این صفحات جدا خوددداری کرده و برای پرداخت وجه به ارگان‌های ذیصلاح مراجعه کنند.