کشف 2 تن انواع مواد مخدر در استان البرز
کشف 2 تن انواع مواد مخدر در استان البرز

شهریاریها : سردار علی گودرزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش مأموران نیروی انتظامی استان البرز و غرب استان تهران طی چهار ماه گذشته موفق شدیم 2 تن و 631 کیلوگرم انواع مخدر را کشف و ضبط کنیم. وی ادامه داد: از این مقدار کشفیات مواد مخدر بیش […]

13920431000370_PhotoAشهریاریها : سردار علی گودرزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش مأموران نیروی انتظامی استان البرز و غرب استان تهران طی چهار ماه گذشته موفق شدیم 2 تن و 631 کیلوگرم انواع مخدر را کشف و ضبط کنیم.

وی ادامه داد: از این مقدار کشفیات مواد مخدر بیش از یک تُن را با همکاری مأموران نیروی انتظامی غرب استان تهران در شهرستان شهریار کشف کردیم.

این مسئول با بیان اینکه 419 کیلوگرم از این کشفیات مربوط به مایع درست کردن شیشه بوده است، افزود: یک تن و 242 کیلوگرم حشیش و 913 کیلوگرم تریاک و مابقی مربوط به دیگر انواع مواد مخدر بوده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: در این راستا 18 باند توزیع‌کننده مواد مخدر شناسایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین 15 نفر حمل‌کننده، 300 نفر توزیع‌کننده و 297 نفر نیز نگهدارنده در این زمینه دستگیر شدند.

این مسئول گفت: از این باندهای مواد مخدر 21 خودرو سبک و سنگین و دو قبضه اسلحه گرم نیز کشف و ضبط شد.

به گفته وی، طی مدت زمان چهار ماه گذشته هزار و 39 معتاد پرخطر شناسایی و به مراکز بازپروری انتقال داده شدند.

*کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از 54 میلیارد ریال

فرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود از کشف کالاهای قاچاق به ارزش 54 میلیارد و 60 میلیون ریال طی مدت زمان ذکر شده خبر داد و گفت: این کالاها شامل لوازم صوتی، بهداشتی، پوشاک و مشروبات الکلی بوده است.

گودرزی افزود: طی سه عملیات در شب گذشته نیز موفق شدیم دو هزار بطری مشروبات الکلی را در این استان کشف و ضبط کنیم.

وی اضافه کرد: در رابطه با کشف کالاهای قاچاق همچنین موفق شدیم 75 دستگاه خودرو سبک و سنگین را توقیف و 374 نفر را در امر قاچاق دستگیر کنیم.

*کشف بیش از 431 هزار نخ سیگار قاچاق

فرمانده انتظامی استان البرز درباره کشفیات کالاهای قاچاق در استان البرز اظهار کرد: در مردادماه نیز موفق شدیم اعضای باند بزرگ کالای قاچاق دخانی را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه 431 هزار و 600 نخ سیگار را کشف کنیم.

به گفته گودرزی، این تعداد سیگار قاچاق در یک تریلر جاسازی شده و قرار بود از شمال شرق کشور به تهران انتقال داده شود که با هوشیاری مأموران نیروی انتظامی این کالاها کشف و چهار نفر نیز در این باره دستگیر شدند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به دستگیری یک گروگانگیر اشاره کرد و گفت: فردی به خواستگاری دختری می‌رود و هنگامی که با جواب منفی پدر دختر مواجه می‌شود، ‌تصمیم به انتقام می‌گیرد.

گودرزی اظهار کرد: در این راستا با زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای این خانواده اقدام به ربودن دختربچه‌شان با نام محدثه می‌کند.

وی افزود: به محض اطلاع از این اقدام مأموران نیروی انتظامی اقدامات پلیسی خود را برای پیدا کردن این دختربچه انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تحقیقات پلیسی و سرنخ‌های به دست آمده و مطلع شدن ربایندگان از حضور پلیس، آنان دختربچه را در خیابانی رها می‌کنند.

گودرزی افزود: در این راستا با پیدا شدن دختربچه و دادن اطلاعات وی، ربایندگان نیز دستگیر شدند.