کشف پرنده شکاری از فرد متخلف در غرب استان تهران
کشف پرنده شکاری از فرد متخلف در غرب استان تهران
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: بمنظور برخورد قانونی با متخلفین شکار و صید، یک بهله پرنده شکاری از منزل فردی متخلف در شهر اندیشه با حضور نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

به گزارش شهریاریها ، شیدا آکار در این خصوص گفت: در پی گزارشات مردمی روز گذشته با همکاری نیروی انتظامی و ورود به منزل مسکونی فردی متخلف، یک بهله پرنده شکاری از نوع قرقی از وی کشف و ضبط شد و در این رابطه پرونده ی قانونی ازسوی محیط زیست شهرستان برای این متخلف تشکیل شد. 

وی ضمن قدردانی از همکاری نیروی انتظامی شهرستان افزود: همه ساله برخی از افراد سودجو برخلاف قوانین و مقررات ملی و بین المللی اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس می ‎ کنند که این عمل موجب کاهش و در خطر انقراض قرار گرفتن نسل این پرندگان ارزشمند در کشور می شود.

اکار در ادامه اظهار کرد: حفاظت از نسل پرندگان شکاری در خطر انقراض وحمایت شده، نیاز به همکاری مردم و شهروندان دوستدار محیط زیست دارد که درهمین رابطه طی هفته جاری یک بهله سارگپه نیز که از ناحیه بال آسیب جدی دیده بود توسط شهروند دوستدار محیط زیست خادم آباد شهریار به این اداره تحویل شد که این پرنده برای مداوا و نگهداری به یکی از مراکز حیات وحش تحویل داده شد. 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در پایان با هشدار به صیادان پرندگان شکاری تصریح کرد: براساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان جریمه ضرر و زیان شکار و صید و زنده‌گیری یک بهله قرقی ۱۰۰میلیون ریال تعیین شده که متخلف موظف به پرداخت آن برای ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست علاوه بر محکومیت های مشمول خواهد بود.