کشف بیش از یک تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب استان تهران
کشف بیش از یک تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب استان تهران

شهریاریها : سردار ناصر اصلانی بعدازظهر امروز در نشست خبری آخرین دستاوردهای نیروی انتظامی در این منطقه را تشریح کرد. وی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا هفته نخست تیرماه حدود 43 هزار تماس تلفنی با پلیس غرب استان تهران برقرار شده است و در این مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل ارتباط حضوری […]

سرهنگشهریاریها : سردار ناصر اصلانی بعدازظهر امروز در نشست خبری آخرین دستاوردهای نیروی انتظامی در این منطقه را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تا هفته نخست تیرماه حدود 43 هزار تماس تلفنی با پلیس غرب استان تهران برقرار شده است و در این مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل ارتباط حضوری مردم با مأموران نیروی انتظامی 10 درصد کاهش و به جای آن تماس‌های تلفنی با پلیس حدود 5 درصد افزایش داشته است.

اصلانی بیان داشت: موضوعاتی که مردم به واسطه آن با پلیس تماس گرفته‌اند؛ به ترتیب عبارت است از نزاع و درگیری، تصادفات، مواد مخدر، سرقت و سپس موارد و موضوعات اجتماعی.

این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه به ارائه آمار کشفیات پلیس در سال‌جاری پرداخت و اذعان داشت: طی فصل بهار و سه ماه نخست سال‌جاری در مجموع یک تن و 647 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این منطقه کشف و ضبط شده است.

اصلانی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 29 درصدی را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده تلاش‌های بیشتر پلیس برای مبارزه با سوداگران مرگ است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد دستگیرشدگان در رابطه با توزیع مواد مخدر نیز نسبت به سه ماه اول سال 91 حدود 10 درصد رشد داشته است.

اصلانی اعلام کرد: در دو هفته اخیر نیز با انجام عملیات‌های متعدد شش باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شهریار و رباط کریم شناسایی و به طور کامل متلاشی شدند که از آنها در مجموع بیش از 850 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران همچنین از افزایش کشف کالاهای قاچاق از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این منطقه خبر داد و ابراز داشت: طی سه ماه نخست سال 92 بیش از 130 میلیارد و 210 میلیون ریال انواع کالای قاچاق توسط مأموران نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال 91 رشد 58 درصدی داشته است.

* متلاشی شدن باند بزرگ قاچاق خودروهای سنگین

اصلانی در ادامه از متلاشی شدن باند بزرگ قاچاق خودروهای سنگین در شهریار خبر داد و گفت: طی 48 ساعت گذشته در شهرستان شهریار اطلاعاتی به دست مأموران نیروی انتظامی رسید که براساس آن یک باند قاچاق خودروهای سنگین مشغول فعالیت است و بلافاصله ماموران ما وارد عمل شدند.

وی افزود: در این عملیات عوامل این باند که اقدام به ورود غیرمجاز و غیرقانونی خودروهای سنگین می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. همچنین در عملیات فوق پنج دستگاه کامیون به ارزش 9 میلیارد ریال کشف و به همراه دستگیرشدگان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

این فرمانده ارشد انتظامی ادامه داد: همچنین در حوزه مبارزه با قاچاق پوشاک نیز در شهرستان‌های غرب استان تهران موفقیت‌های خوبی حاصل شده است که براساس آن یک باند بزرگ شناسایی و متلاشی شد.

اصلانی افزود: در عملیات دستگیری افراد این باند، هفت تن انواع پوشاک کالا به ارزش تقریبی 400 میلیارد ریال که به طور ماهرانه‌ای در یک نفت‌کش جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی عنوان کرد: همچنین در هفته‌های اخیر یک باند تولید و توزی داروهای نیروزای غیرمجاز در شهر پرند شناسایی شدند که پس از دستگیری متهمان مشخص شد که آنها تولیدات تقلبی را با مارک‌های خارجی تولید و توزیع می‌کردند.