به نظر می‌رسد که شیوع گسترده ویروس کرونا موجب شده که تایید اپلیکیشن‌های جدید برای ارائه و عرضه در گوگل پلی استور با تأخیر قابل توجهی مواجه شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون…

به نظر می‌رسد که شیوع گسترده ویروس کرونا موجب شده که تایید اپلیکیشن‌های جدید برای ارائه و عرضه در گوگل پلی استور با تأخیر قابل توجهی مواجه شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون غول‌های تکنولوژی نظیر گوگل از تمامی کارکنان و پرسنل خود درخواست کرده‌اند که به منظور جلوگیری از انتقال و انتشار بیشتر این بیماری و حفظ سلامت و بهداشت جامعه، تمامی کار و فعالیت‌های شغلی خود را از منزل و به صورت دورکاری انجام دهند. این کار با اینکه به قطع زنجیره گسترش و انتقال ویروس کرونا کمک بسزایی می‌کند اما در فعالیت این شرکت‌های بزرگ اختلال و مشکلات متعددی را نیز به وجود آورده است.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، گوگل به تازگی با ارسال ایمیلی به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی اعلام کرده که تحت تاثیر شیوع این ویروس خطرناک اپلیکیشن‌های جدیدی که قرار بود بر روی پلت‌فرم فروشگاه گوگل پلی استور عرضه شده و قرار بگیرند با تأخیر هفت روزه یا بیشتر تایید و ارائه خواهند شد.

مقامات گوگل علت تاخیر در تایید اپلیکیشن‌های جدید را دورکاری کارکنان و متخصصان این شرکت تغییر در زمان بندی و هماهنگی انجام کارها عنوان کرده‌اند و ضمن عرض پوزش از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مذکور از آنها درخواست کرده‌اند که در مقابله با انتقال و انتشار ویروس کرونا در میان همکاران گوگل که ممکن است سلامت آنها را به خطر بیاندازد،  نهایت شکیبایی و همکاری لازم را داشته باشند.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا و کانادا از کارکنان و پرسنل خود در دفاتر و مراکز مختلف خود در آمریکای شمالی تقاضا کرده بود تا به صورت دورکاری به فعالیت‌های شغلی خود ادامه دهند.

با این که گوگل در این گزارش مشخص نکرده که اپلیکیشن‌های مذکور در کدام دسته بندی قرار دارند اما به گفته برخی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، به نظر می‌رسد که اپلیکیشن‌های مرتبط با رده سنی کودکان و نوجوانان با توجه به حساسیت بالایی که برای آنها وجود دارد، نیازمند تایید رسمی و بررسی‌های دقیق کارشناسان و متخصصان گوگل هستند و گوگل نیز ترجیح می دهد در این خصوص عجله ای نکند تا بعداً برای آن و کاربران اندرویدی مشکلی به وجود نیاید.