کبد را تمیز کنید تا سیاهی دور چشم کم شود
کبد را تمیز کنید تا سیاهی دور چشم کم شود

شهریاریها : پاکسازی و تمیزی منظم کبد یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد این ارگان مهم بوده و از بروز بیماری های ناشی از تجمع توکسین ها پیشگیری می کند. فاطمه مهدی پور – بخش تغذیه و آشپزی تبیان روغن زیتون و آبلیمو کبد یکی از ارگان های حیاتی بدن است و مسئولیت […]

شهریاریها : پاکسازی و تمیزی منظم کبد یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد این ارگان مهم بوده و از بروز بیماری های ناشی از تجمع توکسین ها پیشگیری می کند.
فاطمه مهدی پور – بخش تغذیه و آشپزی تبیان
روغن زیتون و آبلیمو

کبد یکی از ارگان های حیاتی بدن است و مسئولیت دفع ضایعات موجود در خون را بر عهده دارد. کبد برخی مواد مغذی را برای عملکرد خود دریافت کرده و برای سلامتی عمومی بدن زحمت زیادی می کشد. این عضو مهم علاوه بر سم زدایی از خون وظایف مهم دیگری مانند سنتز پروتئین ها، ترشح هورمون ها و حفاظت از عملکرد متابولیک را نیز برعهده دارد. خوشبختانه کسب عادت های خوب و داشتن درمان های طبیعی برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد فوق العاده است. باید بدانید به زحمت افتادن کبد ردپای خود را روی پوست و حلقه ی دور چشم ها به جا می گذارد. در این مطلب شما را با یک روش ساده و طبیعی و صرفاً با دو ماده ی در دسترس برای پاکسازی کبد و کاهش گودی و سیاهی دور چشم ها آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
چه می کند این روش طبیعی؟

برای تهیه ی این داروی طبیعی جهت پاکسازی کبد صرفاً به دو ماده ی اولیه ساده یعنی روغن زیتون و لیموترش نیاز دارید. ترکیب این دو ماده اثر محافظتی از عملکرد تمام بدن داشته و برای پاکسازی کبد و کاهش سیاهی و گودی دور چشم ها مؤثر است. میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در این داروی طبیعی و قدرت ترکیبات آن در جهت دفع توکسین ها یا همان سموم از بدن باعث می شود که کبد تمیز شده و با کاهش سیاهی دور چشم ها پوست ظاهری سالم و شاداب پیدا کند.
اندر خواص روغن زیتون

این نوع روغن جزو چربی های سالمی است که باید در برنامه ی غذایی همه ی افراد وجود داشته باشد. اگر شما قصد دارید که سبک زندگی تان را تغییر داده و سالم تر زندگی کنید به این روغن و در حد تعادل آن نیاز دارید. اسیدهای چرب و ترکیبات ضدالتهابی موجود در این روغن باعث بهبود سلامت عمومی بدن شده و به ویژه برای دستگاه قلب و عروق و کبد بسیار مؤثر است. میزان بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن نیز باعث کاهش آسیب های اکسیداتیو حاصل از رادیکال های آزاد شده و به دفع سریع تر ضایعات و پیشگیری از بروز بیماری ها کمک می کند.
اندر خواص لیموترش

خواص سم زدایی لیموترش از دوران باستان شناخته شده است. این ماده ی غذایی از بروز بسیاری از اختلالات در بدن پیشگیری می کند. لیموترش منبع خوب اسیدسیتریک، ویتامین C، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، بیوفلاونوئیدها، پکتین و لیمونن است. تمام این ترکیبات از لیموترش یک ماده ی غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی ساخته اند.
برای تهیه ی این داروی طبیعی جهت پاکسازی کبد صرفاً به دو ماده ی اولیه ساده یعنی روغن زیتون و لیموترش نیاز دارید. ترکیب این دو ماده اثر محافظتی از عملکرد تمام بدن داشته و برای پاکسازی کبد و کاهش سیاهی و گودی دور چشم ها مؤثر است

لیموترش از بروز عفونت های باکتریایی و ویروسی پیشگیری می کند و شما را از شر مشکلات زمستانی در امان نگه می دارد. این میوه ی ترش همچنین حاوی میزان چشمگیری آنتی اکسیدان است که اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و به این ترتیب آسیب های وارد شده به سلول ها را کاهش داده و با احیای آن ها به حفظ تعادل بدن کمک می کنند. لیموترش خواص بازی دارد و بدن را آلکانی می کند و در بهبود گوارش و هضم غذا نقش مؤثری ایفا می کند. اگر می خواهید مازاد مایعات بدن و ضایعات زودتر از بدنتان دفع شود به سراغ لیموترش بروید.
چگونه کبد را با روغن زیتون و لیموترش پاکسازی کنیم؟

این برنامه ی پاکسازی ۱ ماه طول می کشد و شما می توانید آن را تا ۳ ماه (در هر سال) ادامه دهید. در طول مدت برنامه ی پاکسازی لازم است که میوه، سبزیجات و غلات بیشتری میل کنید.

ترکیبات لازم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری (۳۲ گرم)
آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری (۱۰ میلی لیتر)

روش تهیه و استفاده
کافی است روغن زیتون و آب لیموترش را مخلوط کرده و به صورت ناشتا میل کنید. سپس یک لیوان آب ولرم نوش جان کرده و حداقل نیم ساعت تا صرف صبحانه صبر کنید.
بهتر است بدانید که

از آنجایی که کبد نقش مؤثری در بدن دارد لازم است که عادت های آسیب رسان به این عضو را به خوبی بشناسید. بیشترین افرادی که در معرض آسیب ها و بیماری های کبدی قرار می گیرند مصرف کننده های الکل و سیگار هستند. این دو ماده به طور آشکاری به کبد آسیب می زنند. علاوه بر این، رژیم های غذایی پرچرب، قرار گرفتن در معرض سموم محیطی و مصرف بی رویه ی داروها نیز روی کبد تأثیر منفی می گذارند. در نهایت بهتر است بدانید که همه ی ما در معرض عواملی هستیم که تجمع ضایعات و مواد سمی در بدن را افزایش می دهند. به همین دلیل است که باید علاوه بر پرهیز از عادت های نادرست به فکر سم زدایی از بدن نیز باشیم.