کاهش 9 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز طی امروز و فردا
کاهش 9 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز طی امروز و فردا

شهریاریها :منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی پیش‌بینی‌ می‌شود که طی روزهای آینده با تغییرات محسوس آب و هوای در استان البرز روبه‌رو باشیم. وی تصریح کرد: در روزهای گذشته سامانه‌ای بارشی از شمال و شمالغرب وارد کشور شده است که این […]

هواشهریاریها :منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی پیش‌بینی‌ می‌شود که طی روزهای آینده با تغییرات محسوس آب و هوای در استان البرز روبه‌رو باشیم.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته سامانه‌ای بارشی از شمال و شمالغرب وارد کشور شده است که این سامانه بر آب و هوای استان‌های شمالی و حاشیه دریای خزر تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: سامانه فوق موجب وزش باد و باران در نوار شمالی کشور شده و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود.

رحمانیان ادامه داد: بر اساس داده‌های علمی، این سامانه از بعد از ظهر امروز در حاشیه جنوبی البرز تاثیرگذار می‌گذارد و بر این اساس انتظار داریم که امروز با افزایش ابر و وزش باد و رگبارهای پراکنده به ویژه در ارتفاعات استان البرز روبه‌رو باشیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر این‌که آیا در روزهای آینده این هفته شاهد بارش باران در استان البرز خواهیم بود، گفت: همانطور که گفته شد در روزهای آینده شاهد آسمانی نیمه ابری در این استان هستیم و بارش‌‌‌های پراکنده به‌ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: بر این اساس از بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابر و وزش باد در استان البرز خواهیم بود و روز دوشنبه نیز این وضعیت تشدید خواهد شد

رحمانیان ادامه داد: همچنین در این روزها شاهد افت محسوس دمای هوا تا حدود 9 درجه خواهیم بود‌ به صورتی که روز شنبه دمای 29 درجه بالای صفر در گرم‌ترین ساعات شهرستان کرج ثبت شده است که این عدد در روز دوشنبه به حدود 20 درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی از این پس باید منتظر روزهای سردتر و پاییزی در استان البرز باشیم.