کاهش 9 درجه‌ای دمای هوای استان البرز
کاهش 9 درجه‌ای دمای هوای استان البرز

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همان طور که پیش‌بینی شده بود، طی روزهای اخیر شاهد بارش برف و باران در استان البرز بودیم که بارش‌ها در نقاط کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف بود. وی تصریح کرد: این شرایط تا عصر امروز ادامه داشته و سپس […]

we1شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همان طور که پیش‌بینی شده بود، طی روزهای اخیر شاهد بارش برف و باران در استان البرز بودیم که بارش‌ها در نقاط کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف بود.
وی تصریح کرد: این شرایط تا عصر امروز ادامه داشته و سپس از حجم ابرها در آسمان استان البرز کاسته می‌شود.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داد‌ه‌های علمی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه شاهد آسمانی نیمه ابری و همراه با وزش باد در این استان هستیم.
رحمانیان گفت: برای روز سه‌شنبه احتمال ایجاد شرایط وارونگی جوی و افزایش آلاینده‌های جوی وجود دارد، به همین دلیل برای این روز آسمان استان البرز کمی ابری و همراه با غبار خواهد بود.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا احتمال بارش‌های مجدد در البرز وجود دارد، گفت: در روز چهارشنبه و با ورود یک سامانه بارشی ضعیف به آسمان استان البرز، احتمال بارش‌های پراکنده برای چهارشنبه و پنجشنبه وجود دارد.
مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز بیشترین تغییرات جوی در روزهای آتی را کاهش چشم‌گیر دمای هوا اعلام کرد و اظهار داشت: پیش از بارندگی چند روز اخیر، دمای شهرستان در سردترین ساعات حدود 3 درجه بالای صفر بود.
رحمانیان اظهار داشت: این در حالی است که به دلیل بارش‌های اخیر به ویژه بارش برف در ارتفاعات، افزایش وزش باد و ورود یک توده هوای سرد، در شامگاه یکشنبه و دوشنبه، دمای هوای شهرستان کرج به منفی 6 درجه می‌رسد.
وی در پایان گفت: بنابراین مردم شهرستان کرج باید آماده کاهش 9 درجه‌ای دمای هوا باشند و این کاهش دما در ارتفاعات مانند شهرستان طالقان بیشتر است