کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز
کاهش 10 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی شده بود، با ورود سامانه بارشی جدید به آسمان ایران از غرب کشور، از روز گذشته شاهد افزایش و تراکم ابرها و بارش باران در استان البرز بودیم. وی تصریح کرد: همچنین به دلیل بارش برف در برخی […]

weشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی شده بود، با ورود سامانه بارشی جدید به آسمان ایران از غرب کشور، از روز گذشته شاهد افزایش و تراکم ابرها و بارش باران در استان البرز بودیم.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل بارش برف در برخی از مناطق کشور به ویژه در ارتفاعات و در نظر گرفتن بارش‌ باران در البرز، از عصر روز گذشته روند کاهش دمای هوا در این استان تشدید شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی از صبح امروز تا روز شنبه شاهد وضعیت موجود و بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف استان البرز هستیم.

رحمانیان بیان داشت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی البرز به صورت برف باشد که این امر روند کاهش دما را تشدید می‌کند.

وی گفت: طی هفته گذشته دمای هوا در برخی از روزها به 19 تا 20 درجه بالای صفر در کرج رسید، اما از صبح روز چهارشنبه و همراه با ورود سامانه بارشی به آسمان البرز این دما کاهش یافته است.

رحمانیان تصریح کرد: دمای هوا در شهرستان کرج در روز چهارشنبه حدود 12 درجه بالای صفر بود، اما امروز در گرم‌ترین ساعات به حدود 9 درجه می‌رسد.

وی افزود: این دما در مقایسه هفته گذشته و حتی روزهای نخست هفته جاری، کاهش حدود 10 درجه‌ای را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه شرایط فعلی و بارندگی‌ها تا چه زمانی تداوم دارد، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی، تا روز سه‌شنبه هفته آینده یعنی پایان سال 93، هوای استان البرز ابری و نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.