کاهش چشم‌گیر دمای هوا در استان البرز
کاهش چشم‌گیر دمای هوا در استان البرز

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های ثبت شده و داده‌های علمی به احتمال فراوان طی 3 روز آینده تغییراتی در آب و هوای استان البرز را مشاهده خواهیم کرد. وی تصریح کرد: بر این اساس از امروز سه‌شنبه تا پایان هفته آسمان استان نیمه […]

هواشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های ثبت شده و داده‌های علمی به احتمال فراوان طی 3 روز آینده تغییراتی در آب و هوای استان البرز را مشاهده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بر این اساس از امروز سه‌شنبه تا پایان هفته آسمان استان نیمه ابری بوده و انتظار وزش باد و افزایش ابرها در ارتفاعات را داریم.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز در پاسخ به این پرسش که آیا در این هفته شاهد بارش باران در این استان خواهیم بود؟ گفت: پیش‌بینی‌های اداره هواشناسی به صورت احتمال مطرح شده و تنها 3 روز اعتبار دارد و لذا نمی‌توان برای بیش از 3 روز وضعیت دقیقی را پیش‌بینی کرد.

رحمانیان گفت: بر این اساس انتظار داریم که تا روز پنجشنبه آسمان استان به صورت نیمه ابری بوده و در ارتفاعات احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

*دمای استان البرز تا 7 درجه کاهش می‌یابد

وی متذکر شد: از سوی دیگر با توجه به آب و هوای استان‌های شمالی و همچنین شرایط نیمه ابری استان البرز و وزش باد، انتظار داریم که طی روزهای آینده روند کاهش دمای هوا در استان البرز تداوم داشته باشد.

مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: در روزهای اخیر شاهد کاهش چند درجه‌ای دمای هوا در البرز بودیم به صورتی که روز دوشنبه حداکثر دما در کرج حدود 30 درجه بالای صفر بود.

رحمانیان بیان داشت: این در حالی است که انتظار داریم در شهرستان کرج در روز چهارشنبه دمای هوا به حدود 25 و یا 26 درجه کاهش یابد.

وی گفت: با احتساب دمای ثبت شده 32 درجه بالای صفر در روز دوشنبه، به احتمال فراوان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حدود 7 درجه کاهش دما در شهرستان کرج روبه‌رو خواهیم بود.