کاهش دمای هوای البرز از اواخر هفته احساس می‌شود
کاهش دمای هوای البرز از اواخر هفته احساس می‌شود

شهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: از اواسط این هفته به دلیل تغییر شرایط جوی در نوار شمالی کشور، شاهد کاهش دمای هوا در این مناطق و احتمال بارش‌های پراکنده برف در کوهستان‌های شمالی کشور خواهیم بود. وی افزود: به طور طبیعی این کاهش دما در استان‌های […]

هواشهریاریها : منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: از اواسط این هفته به دلیل تغییر شرایط جوی در نوار شمالی کشور، شاهد کاهش دمای هوا در این مناطق و احتمال بارش‌های پراکنده برف در کوهستان‌های شمالی کشور خواهیم بود.

وی افزود: به طور طبیعی این کاهش دما در استان‌های همجوار و به مرور در تمام کشور اثر می‌گذارد و ما نیز انتظار داریم که در روزهای آینده شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان البرز باشیم.

این مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این تغییرات چه زمانی در استان البرز احساس می‌شود، گفت: بر اساس نقشه‌ها و داده‌های علمی موجود و تحلیل این داده‌ها توسط کارشناسان اداره هواشناسی استان البرز تا روز دوشنبه شاهد کاهش اندک دمای هوا در سراسر استان خواهیم بود.

رحمانیان ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که دمای هوا در شهرستان‌های استان البرز طی روزهای آینده حدود یک الی دو درجه کاهش یابد و در روز دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در گرم‌ترین ساعات در شهرستان کرج حدود 29 درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه به بعد انتظار کاهش چشم‌گیر دمای هوا را به دلیل اثرپذیری از تغییرات جوی در نوار شمالی کشور داریم و حتی انتظار داریم که در ارتفاعات استان البرز دمای هوا در سردترین ساعات به حدود صفر درجه برسد.

مدیرکل هواشناسی البرز تصریح کرد: این تغییرات از عصر روز سه‌شنبه احساس می‌شود، بنابراین کاهش دمای هوا از اواخر هفته جاری و اوایل هفته بعد در استان البرز محسوس خواهد شد.

رحمانیان در پایان گفت: البته تا اواخر هفته انتظار بارش باران در استان البرز نداریم و در این مدت آسمانی صاف تا کمی ابری را شاهد خواهیم بود.