کارگردان مستند “جایی برای فرشته‌ها نیست” می‌گوید برای جلوگیری از دزدی فرهنگی، باید قوانین سخت و محکم و مجازات سنگین وضع کنند. به گزارش سینماسینما سام کلانتری درباره تجربه همزمان اکران آنلاین و اکران روی پرده سینما گفت: شرایط امروز سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و بسیاری از مخاطبان به دلیل ابتلا […]

کارگردان مستند “جایی برای فرشته‌ها نیست” می‌گوید برای جلوگیری از دزدی فرهنگی، باید قوانین سخت و محکم و مجازات سنگین وضع کنند.

به گزارش سینماسینما سام کلانتری درباره تجربه همزمان اکران آنلاین و اکران روی پرده سینما گفت: شرایط امروز سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا مناسب نیست و بسیاری از مخاطبان به دلیل ابتلا به این ویروس، از حضور فیزیکی‌ در سینماها امتناع می‌کنند. در این شرایط طبیعتا سینما نمی‌تواند بهترین عملکرد خودش را داشته باشد بنابر این اکران آنلاین اتفاق خوبی است که به صنعت سینما کشور کمک خواهد کرد.

با وجود اینکه از اکران آنلاین مستند “جایی برای فرشته‌ها نیست” تنها پنج روز می‌گذرد اما در برخی از سایت‌ها شاهد نسخه‌های غیر قانونی این مستند بودیم و حالا کارگردان در واکنش به این اتفاق معتقد است: دزدی فرهنگی سالها است که آفت صنعت سینما است و مسئولین مربوطه هرساله‌ ایده‌هایی برای جلوگیری از این مشکل مطرح می‌کنند اما خبری از کنترل دزدان فرهنگی نیست. علی‌رغم اینکه نسخه کپی و غیر قانونی ضرر بسیار زیادی به فیلم‌ها می‌زند اما مخاطب مستند ما مخاطب فهیم و باشعور است و مسلماً برای مشاهده آن از طرق قانونی وارد شده و بلیط خریداری می‌کنند. فرهنگ سازی و ملایمت جای خود اما برای جلوگیری از دزدان فرهنگی، باید قوانین سخت و محکم و مجازات سنگین وضع کنند. اگر با متخلفین به سختی برخورد شود، این آفت سینما ریزش خواهد کرد. زمانی که دو یا سه نفر از سر منشأ‌ها را بگیرند و مجازات آنها را به جامعه نشان بدهند، از این ضد هنجار کاشته خواهد شد.

مستند “جایی برای فرشته ها نیست ” که در جشنواره فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ بهترین مستند شد، درباره دختران تیم ملی “ اسکیت هاکی” ایران و مشکلات پیچیده آن‌ها در راه مسابقات آسیایی کره است. فدراسیون توانایی تامین هزینه دختران را ندارد و این اتفاق باعث شده است تا تیم در شرایط روحی بحرانی قرار بگیرد. با اضافه شدن دکتری روانکاو که باور به متدی جدید در کار با دختران دارد تعدادی از آنها کمپینی جهت جمع آوری پول را راه اندازی می‌کنند. کمپین در نهایت با حمایت مردم موفق شده و دختران با این کمک‌ها عازم مسابقات کره می‌شوند. مسابقاتی تازه. آن‌ها باید با غول‌های قدرتمند آسیا مبارزه کنند.

این مستند همچنین در سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت ( جشنواره مستند ایران)، برنده پنج جایزه در بخش‌های مختلف این جشنواره از جمله تندیس هنر و تجربه، جایزه ویژه هیئت داوران، بهترین موسیقی و… شد.

منبع: ایسنا