کارگران ساختمانی برای دریافت سهام عدالت دوباره ثبت نام کنند
کارگران ساختمانی برای دریافت سهام عدالت دوباره ثبت نام کنند

شهریاریها به نقل از خبرگزاری کار ایران : رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور اعلام کرد: همه کارگران ساختمانی تایید شده در ثبت نام سهام عدالت مجددا باید ثبت نام کنند. اکبر شوکت با بیان این خبر، به ایلنا گفت: ناهماهنگی دو وزارت خانه اقتصاد و کار در مراحل ثبت نام و […]

0A0860002شهریاریها به نقل از خبرگزاری کار ایران : رئیس هیئت مدیره کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور اعلام کرد: همه کارگران ساختمانی تایید شده در ثبت نام سهام عدالت مجددا باید ثبت نام کنند.

اکبر شوکت با بیان این خبر، به ایلنا گفت: ناهماهنگی دو وزارت خانه اقتصاد و کار در مراحل ثبت نام و صدور کارت‌های سهام عدالت کارگران، باعث شده وزارت اقتصاد از صدور کارت سهام عدالت برای کارگران ساختمانی خودداری کند و به همین دلیل بیش از دو میلیون و پانصد هزار کارگر ساختمانی واجد شرایط دریافت سهام عدالت، باید مجددا ثبت نام کنند.

او گفت: وزارت اقتصاد اعلام کرده است بیش از سه میلیون کارگر ساختمانی که توسط وزارت کار ثبت نام شده‌اند مورد تایید انان نیستند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی استان قم اضافه کرد: انجمن صنفی استان قم برای اطلاع رسانی کارگران استان قم از بیستم دی ماه با ارسال پیامک شروع به اطلاع رسانی به کارگران ساختمانی کرده و از آنان خواسته است مجددا برای ثبت نام اقدام کند.

شوکت ادامه داد: در ثبت نام گذشته سه میلیون کارگر ساختمانی در سراسر کشور، جهت ثبت نام یک روز فعالیت شغلی خود را متوقف کردند و حال به دلیل ناهنماهنگی دو وزارتخانه علاوه بر وارد آمدن زیان شخصی به کارگران، در بعد کلان‌تر کشور نیز زیان می‌بیند.

او افزود: پی گیری‌های انجمن‌های صنفی در این زمینه با معاونت اجتماعی وزارت کار به نتیجه‌ای نرسیده و در این خصوص کسی پاسخگو نیست.

او در خاتمه در باره مشکلات ثبت نام مجدد کارگران ساختمانی برای دریافت سهام عدالت گفت: هم اکنون ثبت نام مجدد این تعداد کارگران با پر کردن فرم کاغذی توسط کارگران ساختمانی صورت می‌گیرد و این در شرایطی است که با ارائه یک نرم‌افزار ساده به انجمن‌های صنفی می‌شد از اتلاف این حجم عظیم از سرمایه ملی جلوگیری کرد.