کاخ مروارید آماده بازدید عموم مردم شد
کاخ مروارید آماده بازدید عموم مردم شد

شهریاریها :  ابوالفضل عبیدی صبح امروز در حاشیه آغاز به کار برنامه‌های هفته گردشگری در این استان که در کاخ مروارید برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کاخ مروارید که از سال‌های گذشته درب آن بسته شده بود همزمان با هفته گردشگری مهیای پذیرایی از میهمانان شده است. وی […]

13930302000549_PhotoAشهریاریها :  ابوالفضل عبیدی صبح امروز در حاشیه آغاز به کار برنامه‌های هفته گردشگری در این استان که در کاخ مروارید برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کاخ مروارید که از سال‌های گذشته درب آن بسته شده بود همزمان با هفته گردشگری مهیای پذیرایی از میهمانان شده است.

وی ادامه داد: بازدید از کاخ مروارید نیز بنا به وعده قبلی در دستور کار اداره کل قرار دارد و روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15:30 تا 18:00 و پنج‌شنبه و جمعه از 10:30 تا 18:00 پذیرای مردم و علاقه‌مندان است.

این مسئول با اشاره به این که در هفته گردشگری برنامه‌های فرهنگی مناسبی تدارک دیده شده است افزود: از امروز همچنین نمایشگاه گردشگری استان البرز همراه با نمایشگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری نیز برگزار می‌شود.

عبیدی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از امروز با حضور موسسات و فعالان حوزه گردشگری و با هدف معرفی توانمندی‌ها و خدمات این صنعت در استان و در محل مجموعه تاریخی ـ فرهنگی کاخ مروارید در مهرشهر کرج برگزار خواهد شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از برپایی پاراتور ویژه کودکان معلول به مناسبت روز جهانی گردشگری در کاخ مروارید خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت و نقش موزه‌ها در تربیت کودکان از یک سو و از سوی دیگر محدودیت‌هایی که در اغلب موزه‌ها برای بازدید این عزیزان وجود دارد، این اداره کل در نظر دارد تا برای نخستین بار برای کودکان معلول پاراتور کاخ مروارید را اجرا کند.

عبیدی افزود: در این راستا این اداره کل با برگزاری تور بازدید کودکان کم توان ذهنی از کاخ موزه سلیمانیه گامی مثبت را در جهت ارائه خدمات به این قشر نیز برداشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز همچنین از برپایی نمایشگاه خودروهای کلاسیک همزمان با هفته گردشگری در این استان خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه حدود 70 خودرو کلاسیک به نمایش درخواهد آمد.

به گفته وی این نمایشگاه نیز تا 12 مهرماه در محوطه مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ مروارید برپا است.

عبیدی برپایی نمایشگاه دستاوردهای گردشگری، سوغات و صنایع دستی این استان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته گردشگری اعلام کرد.