امروز راجر واترز، آهنگساز مشهور که یکی از تهیه کنندگان اصلی فیلم چهار دیوار ساخته بهمن قبادی است خبرداد که اولین نمایش جهانی این فیلم در روز دوم نوامبر در جشنواره توکیو خواهد بود. به گزارش سینماسینما، واترز که قبلا تعدادی از فیلم‌های قبادی را دیده بود بسیار علاقمند شد تا از طریق دفتر خود […]

امروز راجر واترز، آهنگساز مشهور که یکی از تهیه کنندگان اصلی فیلم چهار دیوار ساخته بهمن قبادی است خبرداد که اولین نمایش جهانی این فیلم در روز دوم نوامبر در جشنواره توکیو خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، واترز که قبلا تعدادی از فیلم‌های قبادی را دیده بود بسیار علاقمند شد تا از طریق دفتر خود روی این فیلم سرمایه گذاری کند. یکی دیگر از تهیه کنندگان، بهمن قبادی است که سهمی نیز در فیلم دارد. داستان فیلم  درباره مردی بنام بوران است که در استانبول دور از خانواده کار و زندگی می‌کند. همسرش هرگز دریا را ندیده، شوهر که طی سال‌ها کار کرده به همسرش قول داده که خانه ای کنار دریا برای او درست کند، او و فرزندشان را به آنجا ببرد تا همگی دور هم زندگی کنند. در این مدت بوران که در همسایگی گروهی موزیسین است با آنها ارتباط برقرار می‌کند. مدتی بعد، یکی از روزهایی که به خانه اش کنار دریا که درست کرده، برمی‌گردد بطور غیر منتظره متوجه می‌شود که ساختمانی جلو خانه او درست کرده‌اند که دید او را نسبت به دریا کاملا پوشانده است. از این لحظه به بعد، جدال بوران برای به دست آوردن دید خانه خود که روبه دریا بوده، با کسانی که جلو خانه اش را مسدود کرده اند، شروع می‌شود و ماجراهای تراژیکی پیش می آید. بهمن قبادی که با مطرح شدن اولین فیلم بلندش (زمانی برای مستی اسب ها) چندین جایزه از جشنواره کن ۲۰۰۰ گرفت از جمله دوربین طلایی، و جایزه منتقدان بین اللملی و سپس به دیگر جشنواره‌ها نیز راه یافت با فیلم‌های بعدی‌اش نیز در جشنواره کن حضور داشت و دو بار نیز جایزه بزرگ جشنواره سن سباستیان را دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۴ برای لاک پشت ها هم پرواز می‌کنند جوایزی گرفت. در کن سال ۲۰۰۹ هم برای گربه های ایرانی جایزه ویژه داوران بخش نوعی نگاه را بدست آورده بود. وی هم اکنون در حال تدارک فیلم بعدی اش است که سوژه ویژه ای دارد. جشنواره توکیو در هشتم نوامبر به پایان می‌رسد.