چهارشنبه‌سوری اول 91 بدون حادثه
چهارشنبه‌سوری اول 91 بدون حادثه

گروه حوادث شهریاریها : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد؛ امسال مراسم چهارشنبه‌سوری در دو هفته پایانی سال برگزار شود، اظهارکرد: بر همین اساس نیروهای آتش‌نشانی در تمام 100 ایستگاه سازمان در آماده‌باش کامل قرار داشتند، اما خوشبختانه باید بگویم که شب‌گذشته هیچ حادثه‌ای رخ نداد.  مرات: با […]

4shanbeگروه حوادث شهریاریها : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد؛ امسال مراسم چهارشنبه‌سوری در دو هفته پایانی سال برگزار شود، اظهارکرد: بر همین اساس نیروهای آتش‌نشانی در تمام 100 ایستگاه سازمان در آماده‌باش کامل قرار داشتند، اما خوشبختانه باید بگویم که شب‌گذشته هیچ حادثه‌ای رخ نداد.

 مرات: با تشکر از شهروندان به ویژه جوانان و خانواده‌های این افراد گفت: در یکی دو سال اخیر شرایط در چهارشنبه آخرسال خیلی بهتر شده اما متاسفانه گاهی سوءاستفاده‌هایی توسط عده‌ای کمی انجام می‌شود که امیدوارم با انجام اقدامات فرهنگی این مسائل نیز رفع شود.
خوشزاد با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ ایمنی اظهارکرد:

اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده به طوری که در هیچ سالی شرایطی مانند امسال نداشتیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آداب و سننی که در چهارشنبه آخرسال از سوی خانواده‌های ایرانی اجرا می‌شد، گفت: در گذشته در مراسم چهارشنبه‌سوری سنت‌های دقیق و قانونمندی وجود داشت و عمدتا پدران و مادران ضمن دید و بازدید با اقوام در کنار یکدیگر آتش کوچکی روشن می‌کرده و دقایقی را در کنار آن حاضر می‌شوند.

اولین چهارشنبه‌سوری 91 بدون هیچگونه حادثه
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد در سال 91 مراسم چهارشنبه‌سوری در دو هفته پایانی سال برگزار شود، اظهارکرد: بر همین اساس نیروهای آتش‌نشانی در تمام 100 ایستگاه سازمان در آماده‌باش کامل قرار داشتند، اما خوشبختانه باید بگویم که سه‌شنبه شب حتی از شب قبل نیز آرام‌تر بود و هیچ حادثه‌ای رخ نداد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه‌کرد: این امر بیانگر این است که مردم متوجه پیامدها و تبعات ناشی از استفاده نادرست از موادمحترقه و … هستند که باید در این راستا از شهروندان قدردانی کرد.
خوشزاد با اشاره به آماده‌باش کامل آتش‌نشانان در ایام چهارشنبه آخرسال به ایسنا گفت: آتش‌نشانان در تمام 374 محله تهران و در لایه‌های پشتیبانی و حمایتی مستقر خواهند شد و در آماده‌باش کامل هستند.
وی با اشاره به سه شنبه هفته آینده که پیش بینی می‌شود مراسم چهارشنبه آخر سال در آن برگزار شود، نیز گفت: روند آمارها بیانگر این است که حوادث چهارشنبه سوری همواره رو به کاهش بوده که این موضوع نشان دهنده آگاهی شهروندان است اما با این وجود آتش نشانان در هفته آینده در آماده باش کامل خواهند بود.

خوشزاد با قدردانی مجدد از شهروندان اظهارکرد: توجه به ایمنی و فرهنگ ایمنی در جامعه از موارد بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی از خانواده‌ها خواست در مراسم چهارشنبه آخرسال در کنار فرزندان خود باشند و ضمن همراهی با آنان توجه داشته باشند که حضور آنان در کنار فرزندانشان به مراتب بهتر از این است که جوانان بدون اطلاع والدین به خیابان‌ها بروند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که در روزهای باقی مانده از سال 91 هیچ‌گونه حادثه‌ای در سطح پایتخت رخ ندهد.