چمران در شهریار: اعمال ننگین فتنه‌گران در عاشورا گریبان آنها را گرفت
چمران در شهریار: اعمال ننگین فتنه‌گران در عاشورا گریبان آنها را گرفت

شهریاریها : پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار، سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار، ائمه جمعه شهرهای شهرستان، حسین گروسی نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی،‌ مسئولین استانی و خانواده‌های معظم شهدا، […]

۱۳۹۴۰۹۲۸۰۰۰۳۷۳_PhotoAشهریاریها : پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار، سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار، ائمه جمعه شهرهای شهرستان، حسین گروسی نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی،‌ مسئولین استانی و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم شهرستان در محل اداره جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

چمران در این مراسم اظهار کرد: امروز ۹ دی، مهر باطلی بر فتنه و فتنه‌گران بود اما مواظب باشیم هنوز در گوشه و کنار، این فتنه‌گران به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: امروز نه تنها برای بزرگداشت ۹ دی گرد هم آمده‌ایم بلکه این روز برای عبرت‌آموزی نیز است تا در آینده گرفتار چنین فتنه‌هایی نشویم و از این ناحیه ضربه نخوریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد:‌ تاریخ مشروطیت نیز برای ما درس عبرت است، در پایان انقلابی که به رهبری علما شکل گرفت رضاخان بر سر کار آمد و سید حسن مدرس شهید و مشروطیت به انحراف کشیده شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از عبرت‌های تاریخ معاصر جریان ملی شدن نفت بود که در دست انگلیس مکار بود، رهبران این نهضت مصدق و‌ آیت‌الله کاشانی با مجاهدت مردم نفت را ملی کردند اما متأسفانه بعد از پیروزی، جدایی سیاست از دین که القای استعمارگران و عوامل داخلی بود، پیش آمد.

چمران خاطرنشان کرد: نتیجه این جدایی کودتای ۲۸ مرداد و بازگشت شاه خائن و دستگیری مصدق و آیت‌الله کاشانی و گیجی و گنگی مردم که تنها نظاره‌گر ماجرا بودند، شد.

وی گفت: در مقابله با پان‌ترکیسم، پان‌عربیسم و پان‌های دیگر که همه جدایی دین و سیاست را دنبال می‌کردند، نهضت خرداد ماه سال ۴۲ پیش آمد در نتیجه تبعید امام راحل را در پی داشت، این نهضت از جهتی مقابله با این پان‌ها که می‌خواستند ریشه اسلام را بخشکانند، بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: یکی از عبرت‌های دیگر تاریخ معاصر در آغاز پیروزی انقلاب بود که ده‌ها روزنامه، نشریه، گروهک و حزب که به نوعی به بیگانگان وابسته بودند، سعی کردند که مردم را از روحانیت جدا کنند، خاطره‌ای از شهید مطهری نقل کنم ایشان در جمع مصطفی چمران و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مفتح گفتند ما اشتباه مشروطیت را تکرار نمی‌کنیم، یعنی ما نمی‌‌گذاریم مانند نهضت مشروطیت روحانیت را از انقلاب و مردم جدا کنند.

وی بیان کرد: در طول این سی و اندی سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد ده‌ها توطئه و فتنه از سوی بیگانگان مانند تحمیل جنگ هشت ساله و … علیه مردم و انقلاب طراحی شده است اما با رهبری‌های داهیانه ولایت فقیه، همه خنثی شده‌اند.

چمران تصریح کرد: در دهه ۸۰ دشمن طراحی دیگری کرد و می‌خواست ریشه اصلی اعتقادات اسلامی ما را کنده و حذف کند و جمهوری اسلامی را مانند کشورهایی نظیر عربستان سعودی که تنها در ظاهر اسلامی اما در باطن یار و حامی مستکبران هستند، کند، دشمن به نام اسلام داعش را خلق می‌کند و علیه اسلام و مسلمین و به نفع اسرائیل به کار می‌گیرد.

وی افزود: روز ۹ دی را برای این روز بصیرت نام‌گذاری کرده‌اند که مردم با بصیرت به میدان مقابله با فتنه شتافتند، وجود ولی‌فقیه در این امر کارایی و صلابت خود را نشان داد، در مصر عدم بینش درست اسلامی سبب شکست انقلاب می‌شود، مشکل آنها نداشتن رهبر و ولایت فقیه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در فتنه سال ۸۸ می‌خواستند جوهره اسلام را از ما بگیرند و بعد از حماسه ۹ دی که فتنه‌گران به لانه‌های خود خزیدند، برنامه نفوذ را شروع کردند و با شدت آن را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ دیدید که با همه صبوری رهبر و مردم چگونه فتنه‌گران جری‌تر شدند، هر قدر رهبری و مسئولین انتخابات می‌گفتند سران فتنه قبول نمی‌کردند و باز ادعای موهون تقلب در انتخابات را تکرار می‌کردند، می‌خواستند جوی خون به پا کنند و جریان‌های خارجی نیز این عملیات را به فتنه‌گران القا می‌کردند.

چمران گفت:‌ فتنه‌گران حادثه دل‌خراش عاشورا را پیش آوردند و آن اعمال ننگین را انجام دادند اما عظمت عاشورا دامن آنها را گرفت، چراکه با خون و نام حسین (ع) نمی‌شود شوخی کرد، بعد از این حادثه غیرت مردم به وجود آمد و حماسه ۹ دی را به وجود آوردند.

وی در پایان متذکر شد: مهم آن است که ما بعد از این حماسه بزرگ در ۹ دی، فراموش نکنیم که دشمنان اسلام بیدارتر شده‌اند و عملیات نفوذ را آغاز کرده‌اند، آنها می‌خواهند اسلام را از انقلاب بگیرند و ما را از درون خالی کرده و بی‌‌هویت کنند، تا مردمی بی‌هویت دینی و ملی شویم، پیدایش داعش نیز عقبه فتنه علیه اسلام است که به دست مستکبران طراحی شده است.