در پی درگذشت فتحعلی اویسی وزیر ارشاد، مسئولان و صنوف سینمایی پیام‌های تسلیت منتشر کردند. به گزارش سینماسینما، وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل بنیاد فارابی، کانون کارگردانان درگذشت فتحعلی اویسی را تسلیت گفتند.  پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد  «با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدیم سینماگر پیشکسوت و خوشنام سینما و تلویزیون جناب […]

در پی درگذشت فتحعلی اویسی وزیر ارشاد، مسئولان و صنوف سینمایی پیام‌های تسلیت منتشر کردند.

به گزارش سینماسینما، وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل بنیاد فارابی، کانون کارگردانان درگذشت فتحعلی اویسی را تسلیت گفتند.

 پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد 

«با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدیم سینماگر پیشکسوت و خوشنام سینما و تلویزیون جناب آقای فتحعلی اویسی به رحمت حق شتافت.

بی‌شک هنر آفرینی‌های برجسته آن فقید سعید در نقش‌های متفاوت در اذهان تک تک مردم هنر دوست به یادگار مانده است.

اینجانب فقدان ایشان را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال غفران و رحمت الهی خواستارم.»

پیام تسلیت محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی 

«درگذشت هنرمند مردمی و محبوب سینما و تلویزیون آقای فتحعلی اویسی که طی سالهای متمادی با شاد کردن مردم با مجموعه های تلویزیونی و نقش آفرینی در فیلمهای فاخر و به یادماندنی سینما وساخت فیلم مردمی «مریم ومتیل» برای کودکان همواره به مردم این سرزمین متعهدانه خدمت کرد موجی از تاثر واندوه را در دلهای دوستداران وهمکارانش ایجاد کرد.

همزمانی سفر آسمانی این مرحوم با سالروز رحلت رسول اکرم ( ص) و امام حسن مجتبی( ع) وشهادت آقا امام رضا( ع) ان‌شاءالله توام با شفاعت این حضرات برای روح پر کشیده آن هنرمند عزیز و پیشکسوت باشد.

فقدان ایشان را به خانواده محترم، اهالی سینمای ایران و مردم سینمادوست تسلیت می گویم.»

پیام تسلیت علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد فارابی

«فتحعلی اویسی از هنرمندان تحصیلکرده، خوشنام و مردمی سینما و تلویزیون در بیش از ۴ دهه، دار فانی را وداع گفت و افسوس و داغی تازه را برای اهل هنر و علاقه‌مندان به سینما بر جای گذاشت.

در کارنامه سینمایی و تلویزیونی زنده‌یاد اویسی، تنوع موج می‌زد. او هیچ‌گاه کلیشه یک تیپ خاص نشد و به مدد دانش، خلاقیت و تجربه‌، نقش‌های متفاوتی را برعهده گرفت و با عشق و تسلط به بازیگری، آنها را در قلب و ذهن مخاطبانش حک کرد.

این هنرمند همچنین علاوه بر بازیگری در آثاری مطرح از سینماگران برجسته و مجموعه‌های تلویزیونی پربیننده، به عنوان کارگردان نیز فعال بود و در اوائل دهه هفتاد، «مریم و میتیل» فیلم تحسین‌شده دوره نهم جشنواره کودک و یکی از فیلم‌های به‌یادماندنی و پرمخاطب سینمای کودک و نوجوان را ساخت که تلاش ماندگار او در این راه نیز، جای ارج‌گذاری دارد.

ضایعه درگذشت این هنرمند را به خانواده و فرزندانش تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگانش صبر جمیل آرزومندم.»

پیام تسلیت شورای مرکزی کانون کارگردانان

«هنرمندی دیگر را از دست دادیم. فتحعلی اویسی که اهالی سینما و تلویزیون او را بیشتر به عنوان کارگردان به جا می آورند ولی مردم با چهره اش به عنوان بازیگر نقش های کمدی و طنز آشنا شده بودند، در پی عوارض سکته مغزی در هفتاد و شش سالگی درگذشت.

اویسی که به سبب چهره و توانائی بیشتر مناسب بازی در نقش شخصیت های منفی و به یادماندنی در فیلم هایی چون «ناخداخورشید»، «سرب» و «بانو» می نمود، زمانی که بازی درقالب شخصیت های شوخ و نکته گو را آغاز کرد، نشان داد که چهره، قریحه و استعداد خاص و کم نظیری هم در این زمینه دارد.

اویسی در مقابل چهار فیلم سینمایی که کارگردانی کرده، در بیش از پنجاه فیلم سینمایی و حدود چهل فیلم و مجموعه و برنامه تلویزیونی بازی و حضور داشت و صدای خوشش را هم در چند بازخوانی از ترانه های گذشتگان نیز شنیده ایم. درگذشت این هنرمند پرکار و محبوب را به بازماندگانش، همه همکاران و مخاطبان آثارش تسلیت می گوئیم.»