پنج استان رکورددار مرگ و میر کرونا
پنج استان رکورددار مرگ و میر کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌هایی که بیشترین میزان بروز مرگ و میر کرونایی را داشتند را اعلام کرد.

به گزارش شهریاریها ،سیما سادات لاری، گفت: میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته در کشور حدود ۲۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های ایلام، سمنان، یزد و خراسان جنوبی بوده است که میانگین بروز در استان‌های یادشده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری ادامه داد: میانگین بروز هفتگی موارد مرگ‌و میر ناشی از کرونا در کشورمان حدود ۴۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و سمنان بوده است.

وی افزود: پیروزی بر کرونا نیازمند کارزاری مبتنی بر همبستگی میان حاکمیت و شهروندان است و ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت عزم ملی برای مبارزه با بیماری هستیم. امیدواریم با شروع محدودیت‌های سراسری در کشور دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی تمام همت و توان خود را در صیانت از مردم به کار گرفته و جدی‌تر و پررنگ‌تر از گذشته در کنار همکاران نظام سلامت باشند. مطمئناً پرسنل نظام سلامت نیز تا زمان برچیده شدن بساط این مهمان ناخوانده از مرزهای این مرز و بوم به رغم خستگی‌های فراوان خدمت‌گذار خواهند بود.