پلمب ۳ کارگاه غیرمجاز تولید مواد غذایی و ظروف یکبارمصرف در شهریار
پلمب ۳ کارگاه غیرمجاز تولید مواد غذایی و ظروف یکبارمصرف در شهریار
شهریار- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار از پلمب سه کارگاه غیرمجاز تولید مواد غذایی و ظروف یکبار مصرف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهریاریها ،محمد هادی ناصح عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری شکایت مردمی مبنی بر فعالیت کارگاه‌های غیر مجاز تولید کننده مواد غذایی، کارشناسان واحد نظارت بر مواد غذایی در صبح روز ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ با اخذ دستور قضائی و در معیت پلیس امنیت اقتصادی شهرستان به نشانی مورد نظر مراجعه کردند.

وی گفت: طی بازدید از سه کارگاه تولید و بسته بندی کننده خیارشور، فرآورده یخی و تولید ظروف این فرآورده‌ها در محل مشاهده شد که این کارگاه‌ها بدون اخذ مجوزهای بهداشتی لازم و با جعل و یا استفاده از سایر نام‌های تجاری ثبت شده و در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید و عرضه محصول می‌کردند.

ناصح افزود: بر اساس ماده ۳۱و ۳۲ قانون تعزیرات حکومتی همچنین ماده ۷ قانون مواد خوراکی و آشامیدنی، تولید محصولات غذایی و آشامیدنی بدون اخذ مجوزهای بهداشتی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو غیرقانونی است، به همین علت طبق حکم قضائی کارگاه‌های متخلف پلمب و محصولات تولید شده توقیف و پرونده متخلفین جهت انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهریار عنوان داشت: محصولات توقیف شده عبارتند از ۲۸۰۰ کیلو خیارشور خرد شده (۷۰۰ بسته ۴ کیلویی آماده برای عرضه به رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها) ۶۵۰۰ عدد ظرف یک بار مصرف (۵۰ کیسه ۱۳۰ عددی ۱۴۱۵۱ عدد فرآورده یخی در طعم‌های توت فرنگی، زرشک و بلوبری است.