پلمب ۱۵۰ دفتر مشاور املاک بدون مجوز در غرب تهران
پلمب ۱۵۰ دفتر مشاور املاک بدون مجوز در غرب تهران
رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان شهریار با اشاره به اینکه میانگین قیمت متراژ واحد مسکونی نوساز در شهرستان شهریار از ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است، گفت: در برخی مراکز تجاری شهریار تعداد واحد‌های مشاور املاک از مجموع سایر مشاغل بیشتر شده است که باید از سوی مدیران شهرستان مدیریت شود.

به گزارش شهریاریها ،رضا کوچک پور رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان شهریار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: در خصوص ساماندهی مشاورین املاک شهرستان شهریار طی تعامل صورت گرفته با اداره پلیس اماکن، اتاق اصناف و اداره صمت طی یک ماه گذشته ۳۲۵ واحد مشاور املاک فاقد مجوز در سطح شهرستان شناسایی شد.

وی گفت: ۱۷۵ واحد برای اخذ مجوز اقدام کرده و تا به امروز ۵۰ واحد نیز موفق به اخذ مجوز شدند و حدود ۱۵۰ واحد نیز برای پلمب به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شدند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهریار بیان کرد: به هیچ وجه به کسانی که مجوز کسب را اخذ نکردند فک پلمب داده نخواهد شد و گرفتن جواز کسب امروز بسیار تسهیل شده است و قانون به رعایت کنندگان آن احترام خواهد گذاشت.

کوچک‌پور ادامه داد: به نظر می‌رسد با اشباع واحد‌های مشاورین املاک در آینده نزدیک محدودیتی در راستای صدور جواز واحد مشاور املاک در هر منطقه شهریار طبق نظر مدیران شهرستان اعمال شود.

وی ادامه داد: در بخشی از شهرستان مراکز تجاری وجود دارد که تعداد مشاورین املاک از تعداد مجموع سایر مشاغل بیشتر شده است و تعداد زیادی به این شغل روی آورده‌اند که بایستی مدیریت شود که صلاحیت اتحادیه خارج است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: زمانی که واحد فاقد مجوز به اتحادیه و اتاق اصناف معرفی شوند فک پلمب تا زمان اخذ مجوز صادر نخواهد شد و بالاجبار بایستی مدتی را طبق قانون پلمب بماند.

کوچک پور افزود: میانگین امروز قیمت متراژ واحد نوساز مسکونی و آپارتمانی در سطح شهرستان شهریار از ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است.

وی اضافه کرد: در ساخت یک ساختمان حدود ۳۰۰ نوع شغل و صنف درگیر هستند که تمامی آن‌ها در یک سال اخیر افزایش قیمت داشته‌اند و به تبع قیمت تمام شده ملک نیز افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان شهریار تصریح کرد: به هر حال برخی دلال بازی‌ها در خصوص خرید و فروش املاک نیز صورت می‌پذیرد اما نمی‌توان گفت دلیل اصلی افزایش قیمت واحد‌های مسکونی است.