پلمب دو کمپ ترک اعتیاد در مارلیک ملارد
پلمب دو کمپ ترک اعتیاد در مارلیک ملارد

شهریاریها : معاون دادستان عمومی و انقلاب ملارد از پلمب دو کمپ ترک اعتیاد در منطقه مارلیک این شهرستان خبر داد.  مسلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید از چهار کمپ ترک اعتیاد در منطقه مارلیک شهرستان ملارد اظهار داشت: در این بازدیدها پس از بررسی وضعیت کمپها، دو کمپ به دلیل […]

13911215000191_PhotoAشهریاریها : معاون دادستان عمومی و انقلاب ملارد از پلمب دو کمپ ترک اعتیاد در منطقه مارلیک این شهرستان خبر داد.

 مسلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید از چهار کمپ ترک اعتیاد در منطقه مارلیک شهرستان ملارد اظهار داشت: در این بازدیدها پس از بررسی وضعیت کمپها، دو کمپ به دلیل تخلفات و زیرپا گذاشتن قانون به دستور معاون دادستان پلمب شد.

وی افزود: با توجه به شکایات و انتقاداتی که توسط تعدادی از شهروندان ارائه شده بود، دادستان ملارد پس از رویت این پیامها طی دستور ویژه ای بررسی و رسیدگی به این پیامهای مردمی را خواستار شد.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده صحت تعدادی از گزارشات مردمی و پس از بازدید میدانی، دستور پلمب این دو کمپ ترک اعتیاد صادر شد.

متصدی کمپ متخلف بازداشت شد

مسلمی ادامه داد: به دلیل عدم رعایت قانون در دستگیری این معتادان که متاسفانه بدون دستور قضایی و حضور ماموران انتظامی صورت گرفته بود، پرونده ایی برای یکی از کمپها تشکیل و متصدیان کمپ مذکور نیز بازداشت شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب ملارد با اشاره به حساسیت دادستانی در اجرای قانون خصوصا در دستگیری معتادان خیابانی و کارتن خوابها یادآور شد: به منظور پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با مصرف موادمخدر طی طرحی که در شورای تامین شهرستان نیز تصویب شده بود به نیروی انتظامی شهرستان ابلاغ شت تا تمامی معتادان خیابانی و کارتن خوابهای سطح شهر جمع آوری و جهت بازپروی تحویل کمپهای مجاز شوند که این طرح در چند نوبت با موفقیت اجرا شده است.

جمع آوری معتادان باید با دستور مقام قضایی انجام شود

وی یادآور شد: مطابق قانون، جمع آوری معتادان باید از طریق ضابطین قضایی و عندالزوم نیروی انتظامی و با دستور مقام قضایی صورت پذیرد که متاسفانه یکی از این کمپها که دستور پلمپ و بازداشت مدیران آن صادر شد، راسا اقدام به دستگیری می کردند.

این مسئول در پادامه بر لزوم سرکشی به کمپهای ترک اعتیاد توسط مدیران نهادهای ذیربط تاکیذ و اضافه کرد: در این زمینه دادستانی بصورت مستمر از این کمپها بازدید خواهد کرد و در صورت احراز هرگونه تخلفی به شکل قانونی با این مراکز برخورد می کند.

مسلمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی کمپهای ترک اعتیاد، مراتب را به دادسرای ملارد، اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.