پروژه تقاطع غیرهمسطح بسیج شهریار در آستانه ۴ سالگی
پروژه تقاطع غیرهمسطح بسیج شهریار در آستانه ۴ سالگی
شهریاریها - پروژه تقاطع غیرهمسطح میادین جهاد و بسیج شهریار یکی از پرچالش‌ترین پروژه‌های چندین سال اخیر در شهرستان بوده و امروز شهردار شهریار با اشاره به آغاز به کار پیمانکار جدید تا یک ماه آینده، از بهره‌برداری فاز نخست طرح میدان بسیج تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهریاریها ، آذرماه سال ۹۷ کلنگ پروژه تقاطع غیرهمسطح میادین بسیج و جهاد شهریار در مرکز شهریار توسط مدیریت شهری دوره پنجم بر زمین زده شد تا نقش مهمی را در مدیریت ترافیکی مرکز شهر شهریار و در اتصال دو محور ملارد و شهیدان مداحی ایفا کند.

 

پس از آن با وقوع اتفاقات و حواشی در مدیریت شهری، این پروژه همچون سایر امورات شهری در سایه قرار گرفت و پس از آن با انتخاب شهردار جدید معارضات مختلف همچون شبکه برق، مخابرات، فیبر نوری، ملکی و … بر سر مسیر اجرا پدید آمد و عدم مطالعه صحیح توسط مشاور پروژه و عدم پیش‌بینی معارضات خودنمایی کرد.

 

با تمام این تفاسیر پس از برداشتن معارضات از سر راه، فاز نخست این پروژه در تقاطع میدان جهاد که قرار بود خرداد ماه ۹۹ به زیر بار ترافیکی برود، بهمن‌ماه ۱۴۰۰ افتتاح شد.

 

از همان ابتدا چالش با پیمانکار این پروژه از سوی مدیریت شهری شهریار یکی از مسائل مهم پیش رو بود و صلاحیت پیمانکار در جهت اجرا بارها زیر سوال رفته و مبحث عزل این پیمانکار مطرح شده بود و سال جاری این مسئله از سوی شهردار شهریار کلید زده شد.

 

 

 

 

 

فاز نخست تقاطع میدان بسیج تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

 

محمد صادق کولیوند شهردار شهریار در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام مراحل مناقصه برای انتخاب پیمانکار گفت: با آغاز فعالیت پیمانکار جدید، مقرر شده تا در مدت ۶ ماه، فاز نخست طرح میدان بسیج، به بهره برداری برسد.

 

وی با اشاره به وجود مشکلات متعدد برای جابجایی تاسیسات زیربنایی موجود در این میدان افزود: همین مشکلات سبب شد تا اجرای این طرح، زمان بر شود.

 

شهردار شهریار با بیان اینکه طرح زیرگذر و روگذر میدان بسیج در دو مرحله انجام می‌شود گفت: برای فاز نخست آن ۸۵ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که پیش بینی می‌شود برای تکمیل این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شود.

 

کولیوند تصریح‌کرد: پیمانکار جدید این طرح، تا یک ماه آینده فعالیت خود را اغاز خواهد کرد.