پروژه انتقال آب شرب از خط الغدیر ۲ تهران به باغستان شهریار
پروژه انتقال آب شرب از خط الغدیر ۲ تهران به باغستان شهریار
باغستان- آیین کلنگ زنی پروژه خط انتقال آب سطحی به شهر باغستان شهرستان شهریار با حضور استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش شهریاریها ، طی برگزاری این مراسم نماینده مردم شهرستان های قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان شهریار، مدیرعامل آبفای استان تهران، مدیرعامل و مدیران آبفای غرب استان تهران و مسئولین محلی حضور داشتند.

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران گفت: تا کنون آب شرب مورد تقاضای مردم ساکن در غرب استان تهران صرفاً از طریق منابع آب زیرزمینی تامین شده است و این منطقه از منابع آب سطحی بی بهره بوده و همین امر سبب شده طی سال های اخیر شاهد افت شدید سفره های زیر زمینی باشیم.

مهدی اکبریان افزود:  این پروژه برای تامین و توزیع آب شرب پایدار و استفاده از آب سطحی به همین منظور آغاز شده است و با اتمام این پروژه ۱۰۰ لیتر برثانیه از تصفیه خانه ششم شهر تهران آب شرب به باغستان شهرستان شهریار انتقال خواهد یافت.

او اظهار داشت: در پروژه مورد نظر ۸ کیلومتر لوله ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیمتری از جنس چدن داکتیل اجرا خواهد شد و همچنین مخزن تعادلی ۵۰۰ مترمکعبی و مخزن ذخیره ۵۰۰۰ متر مکعبی به همراه ایستگاه پمپاژ و تاسیسات با اعتباری بالغ بر ۴۰۵ هزار میلیون ریال احداث می شود.

اکبریان گفت: تاسیسات مخزن ذخیره آب شرب این طرح در زمینی به مساحت ۱۱۲۰۰ متر احداث خواهد شد تا آب شرب مرد نیاز مردم شهر باغستان را از منابع آب سطحی تامین کند.

در مراسم کلنگ زنی طرح خط انتقال آب سطحی به شهر باغستان، محسنی بندپی استاندار تهران ضمن تقدیر از عملکرد آبفای غرب استان تهران و تلاش برای تامین آب شرب پایدار و با کیفیت برای مردم بر اجرای به موقع این پروژه با توجه به ضرورت نیاز مردم تاکید کرد، و از تمامی ادارات درگیر خواست در این زمینه همکاری کامل را داشته باشند.