پردرآمدترین بازیکنان سال را بشناسید
پردرآمدترین بازیکنان سال را بشناسید
فینال لیگ قهرمانان اروپا مسابقات فصل ۲۰-۲۰۱۹ رسما به اتمام می‌رسد. بنابراین شاید بد نباشد درآمد بازیکنان در فصل قبل را با هم مرور کنیم.

به گزارش شهریاریها ،روزنامه اعتماد نوشت: کووید ۱۹ تاثیر زیادی بر عملکرد بخش اقتصادی فوتبال گذاشته است. بسیاری از بازیکنان دستمزدهای خود را کاهش داده‌ و برخی تیم‌ها در پرداخت حقوق اعضای تیم به مشکل خورده‌اند. با این وجود فوتبال یکی از بخش‌هایی است که در مقایسه با سایر تجارت‌ها آسیب کمتری دیده است. تصمیم به ادامه مسابقات در شرایط پاندمی یکی از دلایل حفظ ثبات این ورزش بوده است. قراردادهای هر بازیکن معمولا شامل دستمزد، جوایز و پاداش‌هایی است که یک بازیکن در طول فصل دریافت می‌کند. امشب و بعد از فینال لیگ قهرمانان اروپا مسابقات فصل ۲۰-۲۰۱۹ رسما به اتمام می‌رسد. بنابراین شاید بد نباشد درآمد بازیکنان در فصل قبل را با هم مرور کنیم.

بر همین اساس لیست ۱۴ بازیکن بر اساس بیشترین دستمزد در طول فصل گذشته به شکل زیر است:

۱۴- سرخیو راموس/ ۲۱.۸ میلیون دلار

کاپیتان کهکشانی‌ها فصل گذشته ۲۱.۸ میلیون دلار معادل ۱۶.۵ میلیون پوند از رئال‌مادرید دریافت کرده است. راموس ۱۴ میلیون پوند بابت حقوق دریافت کرده است و ۲.۲ میلیون پوند هم پاداش عملکردش بوده است. این ۳۴ ساله همچنین قراردادهای اسپانسری با نایک و شرکت نوشیدنی بلژیکی- برزیلی AB InBev دارد.

۱۳- گرت بیل/ ۲۵.۲ میلیون دلار

هیچکس از این که گلف‌باز ولزی بخواهد تحت هر شرایطی در برنابئو بماند، متعجب نیست. همین ‌طور هیچکس از این که رئال می‌خواهد هر طور شده از شر بیل خلاص شود هم تعجب نمی‌کند. بیل تا انتهای فصل ۲۰۲۲ با رئال‌مادرید قرارداد دارد و هر سال ۱۴.۶ میلیون پوند بابت حقوق و ۴.۱ میلیون بابت آپشن‌های قراردادش از پرز می‌گیرد.

۱۲- الکسیس سانچز/ ۲۵.۶ میلیون دلار

سانچز که بازیکن منچستریونایتد است، فصل ۲۰-۲۰۱۹ را به صورت قرضی در اینتر گذراند و منچستریونایتد موافقت کرد که او به صورت بازیکن آزاد از این تیم جدا شود. مهاجم شیلیایی با این که در اینتر بازی می‌کرد بیشتر دستمزدش را از یونایتد گرفت که شامل ۱۸.۶ میلیون پوند بابت حقوق و ۰.۷ میلیون پوند بابت آپشن‌های قرارداد بوده است.

۱۱- داوید دخه‌آ/ ۲۵.۷ میلیون دلار

وقتی دروازه‌بان اسپانیایی فصل گذشته قراردادش را با یونایتد تمدید کرد، تبدیل به پردرآمدترین گلر تاریخ شد. بر اساس قرارداد جدید دخه‌آ سالی ۱۷.۲ میلیون پوند دریافت می‌کند. قرارداد اسپانسری این دروازه‌بان با آدیداس نیز سالی ۲.۲ میلیون پوند برای او به ارمغان می‌آورد.

۱۰- آنتوان گریزمان/ ۲۶.۷ میلیون دلار

فوروارد فرانسوی فصل گذشته اتلتیکومادرید را در تابستان ترک کرد و با قراردادی ۵ ساله به بارسلونا پیوست. دستمزد او در کاتالونیا سالی ۱۶ میلیون پوند در نظر گرفته شد. گریزمان همچنین ۴.۲ میلیون پوند از طریق آپشن‌های قرارداد دریافت می‌کند و قراردادی اسپانسری با پوما و هوآوی دارد.

۹- اسکار/ ۲۷.۵ میلیون دلار

اسکار در سال ۲۰۱۷ و از لیگ برتر انگلیس راهی شانگهای اس‌آی‌پی‌جی شد. این انتقال برای هافبک خلاق چلسی که دو عنوان قهرمانی لیگ برتر در کارنامه‌اش دیده می‌شد عجیب به نظر می‌رسید. با این حال و طبق گفته فوربس ۴ برابر شدن دستمزد او در چین دلیل خوبی بود که او راهی شرق دور شود. البته قوانین مالی جدید وضع شده در چین اجازه نمی‌دهد او قرارداد خود را با قیمت سابق تمدید کند. با این حال او سال گذشته بیشتر از ۱۹.۵ میلیون پوند دریافت کرده است.

۸- پل پوگبا/ ۲۸.۵ میلیون دلار

زندگی برای پوگبا در تمام طول دورانی که در منچستر حضور داشته، راحت نبوده است. او که از سال ۲۰۱۶ به اولدترافورد آمد، مشکلات زیادی در این تیم داشته است. با این حال رقم دریافتی مرد فرانسوی که شامل ۱۷.۴ میلیون پوند حقوق و ۴.۱ میلیون پوند آپشن می‌شود، تحمل این شرایط سخت را برای او آسان کرده است.

۷- مسووت اوزیل/ ۲۸.۷ میلیون دلار

هواداران آرسنال حالا به ستاره‌ای نگاه می‌کنند که به نیمکت میخ شده است. اوزیل در فصل جاری و در ۱۸ حضورش در بازی‌های آرسنال یک گل به ثمر رسانده است و این عملکرد در قبال پولی که دریافت می‌کند هیچ چیز به حساب نمی‌آید. حضور او در شمال لندن سال آینده به پایان می‌رسد اما او فصل پیش و فصل جدید هر سال ۱۷.۵ میلیون پوند بابت حقوق و ۴.۲ میلیون پوند بابت آپشن‌های قراردادش دریافت می‌کند.

۶- آندرس اینیستا/ ۲۹.۶ میلیون دلار

ستاره اسپانیایی بعد از ۲۲ سال حضور در بارسلونا به لیگ ژاپن رفت و لباس ویتسل کوبه را بر تن کرد. آن هم با قراردادی ۳ ساله که در آن دستمزدش سالی ۲۰.۱ میلیون پوند است. اینیستا همچنین ۲.۳ میلیون پوند از طریق آپشن‌های قراردادش دریافت می‌کند و قراردادی اسپانسری با کمپانی تولید کفش ورزشی ژاپنی ASiCS دارد.

۵- کیلیان امباپه/ ۳۳.۸ میلیون دلار

برنده جام جهانی ۲۰۱۸ که در تیم پی‌اس‌جی بازی می‌کند ۱۵.۷ میلیون پوند حقوق و ۹.۸ میلیون پوند از طریق آپشن‌های قراردادش در فصل ۲۰-۲۰۱۹ دریافت کرده است. او تازه ۲۱ ساله است و دو سال دیگر با تیم فرانسوی قرارداد دارد.

۴- محمد صلاح/ ۳۵.۱ میلیون دلار

صلاح قرارداد جدید ۵ ساله‌ای با لیورپول در تابستان ۲۰۱۸ منعقد کرد. در آن قرارداد حقوق مهاجم مصری سالی ۱۷.۵ میلیون پوند در نظر گرفته شد. چهره محبوب لیورپول همچنین قراردادی با Adidas Adicolor دارد و بر اساس آن سالی ۹ میلیون پوند دریافت می‌کند. او همکاری‌های اسپانسری با Vodafone-USD Electronic Arts و DHL هم دارد.

۳- نیمار/ ۹۵.۵ میلیون دلار

از قرارداد سودآور ستاره برزیلی با پاری‌سن‌ژرمن دو سال دیگر باقی مانده است. نیمار در ۳ سال گذشته سالی ۵۳.۳ میلیون پوند از باشگاه حقوق دریافت کرده است. او که گران‌ترین بازیکن جهان است، سالی ۱۸.۹ میلیون پوند از طریق طیف گسترده‌ای از همکاری‌های تبلیغاتی با ردبول و بیتز و ژیلت به دست می‌آورد.

۲- لیونل مسی/ ۱۰۴ میلیون دلار

مسی ممکن است از شرایط فعلی فنی بارسلونا ناراحت باشد اما قطعا دستمزد و درآمدی که در کاتالونیا دارد این ناراحتی را تا حد زیادی برطرف می‌کند. او همیشه به خاطر تلاش‌های فردی‌اش، دستمزدهای حیرت‌انگیزی دریافت می‌کند. درآمد این فوق ستاره ۳۳ ساله از بارسلونا در سال به عدد ۵۴.۴ میلیون پوند می‌رسد در حالی که حامیان مالی او نظیر آدیداس، مسترکارت، پپسی و هوآووی روی هم سالی ۲۴.۴ میلیون پوند دیگر به او پرداخت می‌کنند.

۱- رونالدو/ ۱۰۵ میلیون دلار

فوق ستاره پرتغالی یک چهره نمادین در ورزش است و در رسانه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام بیش از ۲۰۰ میلیون دنبال کننده دارد. او برای رفتن به ایتالیا بخشی از دستمزد فوتبالی‌اش را کاهش داد اما اصلا برای او ناراحت نباشد؛ چراکه رونالدو در طیف وسیعی از فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی حاضر است و از این راه درآمد فوق‌العاده‌ای دارد. او از باشگاه ۴۵.۴ میلیون پوند می‌گیرد و ۳۴ میلیون پوند از طریق همکاری با نایک و Unilever and Herbalife به دست می‌آورد.

منبع: فورفورتو