٢٣٣ پروژه ورزشی در هفته تربیت بدنی در سراسر کشور افتتاح می شود
٢٣٣ پروژه ورزشی در هفته تربیت بدنی در سراسر کشور افتتاح می شود

شهریاریها : معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از افتتاح ٢٣٣ پروژه ورزشی در ٢٩ استان کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد. سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته تربیت بدنی اولویت امروز ورزش ایران را توسعه ورزش همگانی دانست و تاکید کرد : برای […]

شهریاریها : معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از افتتاح ٢٣٣ پروژه ورزشی در ٢٩ استان کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد.

سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته تربیت بدنی اولویت امروز ورزش ایران را توسعه ورزش همگانی دانست و تاکید کرد : برای ترویج ورزش همگانی باید از تمام ظرفیت ها، امکانات و زیرساخت ها بهره برد و با تجمیع منابع و هم افزایی و هماهنگی شرایط را برای ورزش و توسعه فعالیت بدنی در بین اقشار مختلف بوجود آورد.
وی با بیان اینکه شعار هفته تربیت بدنی “پیش به سوی ایران فعال ” است که باید با هماهنگی های بین بخشی شرایط لازم را برای توسعه همه جانبه ورزش همگانی با هدف ارتقا سلامت جسمی و روحی و شادابی جامعه رقم بزنیم .آنچه مسلم است اگر مردمی سالم، پرنشاط، با انگیزه و فعال داشته باشیم در دسترسی به اهداف کشور مشکلی نخواهیم داشت. ورزش برای رسیدن به اهداف عالی نقش مهمی دارد.
دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح ٢٣٣ پروژه ورزشی در ٢٩ استان کشور به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد و اظهار داشت : ٨۶ پروژه شهری و ١۴٧ پروژه روستایی هستند .
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یش از ۹ هزار برنامه در سطح استان ها و شهرستان ها در هفته تربیت بدنی برنامه ریزی شده است ، توضیح داد : ۴۳ فدراسیون ورزشی در برنامه ها مشارکت دارند و بیش از ۳۵۰ برنامه اجرا می شود. با ۱۰ دستگاه اجرایی هماهنگی شده که می توان به آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح، وزارت کار، سازمان بسیج، شهرداری، بهزیستی، صداوسیما و مجموعه ای از باشگاه ها اشاره کرد.
دکتر احمدی بودجه اختصاص یافته به هفته تربیت بدنی ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت : این بودجه را بین استان ها توزیع کرده ایم تا در اختیار هیات ها قرار بگیرد.
معاون وزیر ورزش و جوانان برنامه های متعدد در هفته تربیت بدنی را مورد توجه قرار داد و گفت : تفاهم نامه بین وزارت ورزش و سازمان بهزیستی کشور در خصوص اقشار تحت پوشش این سازمان امضا می کنیم. پروژه پایش مشارکت مردم با همکاری مرکز ملی آمار دنبال می کنیم تا اطلاعات دقیق از فعالیت های ورزشی مردم داشته باشیم. در مناطق روستایی هم جشنواره بومی – محلی را خواهیم داشت. همچنین بیش از هزار خانه روستایی تجهیز می شوند. یکی از رویکردهای ما این بوده با مشارکت دهیاری ها خانه روستایی ایجاد کنیم. مرحله منطقه ای جام خوشه چین هم در هفته تربیت بدنی آغاز می شود و دهه فجر مسابقات ملی را برگزار می کنیم. برنامه ای برای تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار و عطرافشانی مزار شهدا را در برنامه داریم. فدراسیون ورزش زورخانه ای هم به طور ویژه برنامه دارد.