یزد در 24 ساعت گذشته 7 بار لرزید
یزد در 24 ساعت گذشته 7 بار لرزید

شهریاریها : استان زلزله خیز یزد در طول 24 ساعت گذشته شاهد بروز حداقل هفت زلزله کوچک و بزرگ بود. به گزارش خبرنگار مهر، استان یزد که به گفته مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانی زلزله خیز است و روزانه به طور متوسط پنج زلزله کوچک و بزرگ در آن به وقوع می‌پیوندد، در 24 ساعت گذشته، […]

زلزلهشهریاریها : استان زلزله خیز یزد در طول 24 ساعت گذشته شاهد بروز حداقل هفت زلزله کوچک و بزرگ بود.

به گزارش خبرنگار مهر، استان یزد که به گفته مدیرکل حوادث غیرمترقبه استانی زلزله خیز است و روزانه به طور متوسط پنج زلزله کوچک و بزرگ در آن به وقوع می‌پیوندد، در 24 ساعت گذشته، هفت بار لرزید که عمده این زلزله‌ها در جنوب شرقی استان و در شهرستانهای بافق و بهاباد به وقوع پیوسته است.

زلزله نخست در طول 24 ساعت گذشته، در ساعت 13:56 دیروز به قدرت 2.1 ریشتر و در عمق 11 کیلومتری زمین در منطقه بهاباد رخ داده است.

زلزله بعدی استان نیز در شهرستان بافق و در ساعت 14:42 رخ داد که قدرت این زلزله نیز دو ریشتر گزارش شده است و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

اما زلزله بعدی این بار در ساعت 16:29 در شهرستان ابرکوه رخ داد که این زلزله 1.9 ریشتر قدرت داشت و در عمق هشت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

عقدا نیز امروز شاهد زلزله‌ای 1.4 ریشتری بود که این زلزله در ساعت 5:53 بامداد و در عمق 14 کیلومتری زمین رخ داد.

دو زلزله دیگر نیز امروز به فاصله دو ساعت، در شهرستان بافق رخ داد به نحوی که هر دو زلزله، 2.1 ریشتر قدرت داشت و زلزله اول در ساعت 15:58 در عمق 15 کیلومتری و زلزله دوم در ساعت 17:16 در عمق 14 کیلومتری زمین رخ داده است.

خوشبختانه هیچ یک از این زلزله‌ها خسارتی در بر نداشته و گزارشی از مناطق و کانون‌های زلزله در این زمینه به مدیریت بحران استان یزد گزارش نشده است.