ویترینی از ورزش پایتخت با دستان خلاق روابط عمومی
ویترینی از ورزش پایتخت با دستان خلاق روابط عمومی

شهریاریها : ورزش تهران که سالیان سال با مشکل تعدد مدیران ورزشی دست و پنجه نرم می کرد، حالا به روزهای ثبات مدیریتی خود رسیده، روزهایی که شاید عرصه را برای فعالیت یکی از مهمترین ارکان سازمانی آن فراهم کرده و جایی برای قد علم کردن،و به رخ کشیدن دوباره روابط عمومی است. اینجا تهران […]

-shora ravabrtشهریاریها : ورزش تهران که سالیان سال با مشکل تعدد مدیران ورزشی دست و پنجه نرم می کرد، حالا به روزهای ثبات مدیریتی خود رسیده، روزهایی که شاید عرصه را برای فعالیت یکی از مهمترین ارکان سازمانی آن فراهم کرده و جایی برای قد علم کردن،و به رخ کشیدن دوباره روابط عمومی است.
اینجا تهران است.پایتخت کشور و جایی که درست همه ذره بین ها بر روی آن تمرکز کرده و هر اشتباهی شاید به مراتب بزرگتر از آنچه هست به چشم می آید.

اینجا تهران است، جایی که به قول مشاور استاندار تهران کار در آن خیلی سخت است، چون تهران این روزها جزیره ای شده و فضای مدیریتی چندگانه و آمیخته با هیجان آن، مهارت خاصی می طلبد.

درست در جایی که مدیران مدیریت می کنند و کارمندان سخت مشغول کار، قلب تپنده این سازمان یعنی روابط عمومی کاری به مراتب سخت تر دارد.روابط عمومی ها همان بخشی که با تعبیر مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، دست اجرایی، پای پیشرفت،گوش شنوا،چشم بینا و زبان گویای یک سازمانند، همیشه و در هر شرایطی باید حداقل چند قدم جلوتر از مدیران خود حرکت کنند و فراتر از دایره دید مدیران خود را ببیند. آنها در واقع پیشگوهایی هستند که بر اساس تجربیات و اطلاعاتی که همیشه در جستجوی آن هستند. آینده را پیش بینی می کنند.

کار در تهران کمی پیچیده تر است.ناسلامتی اینجا کلان شهر است و شهرستان ها و حوزه هایی دارد که گاها هر کدام به اندازه یک استان کار می برد. از روابط عمومی ها گاها به عنوان ویترین کار هم تعبیر می شود.ویترین تهران خیلی گسترده است. حتی در روزهایی که آلودگی هوا تهرانی ها را کلافه می کند هم کمی غبار روی این ویترین نباید بنشیند.ورزش تهران که سالیان سال با تعدد مدیران در بلاتکلیفی به سر می برد، حالا خود را به یک ثبات مدیریت رسانده است.

دیگر روزهایی که حلقه ارتباطی اداره کل ورزش و جوانان، استانداری، فرمانداری،شهرداری و وزارت ورزش و جوانان گم شده بود، گذشته است. اینجا تهران است با مدیری که خود از بدنه ورزش و از دل وزارتخانه آشنا به سیاست ها و دغدغه های ورزش کشور است و حالا می خواهد تهران را به عنوان یکی از اصلی ترین بازوهای اجرایی ورزش کشور تبدیل کند.

در این میان شاید نقش روابط عمومی، اثر گذارترین نقش باشد. ارتباط میان این نهاد با رسانه های مکتوب و تصویری و شنیداری کار را کمی پیچیده می کند.همه اینها نیازمند یک ایده خلاقانه است. ایده ای که در کنار همراهی رسانه ها، فضای همدلی ، همکاری و اثر گذاری بین روابط عمومی های کل مجموعه های ورزشی استان تهران را فراهم کند.

شورای روابط عمومی استان تهران، اتاق فکری با هدف رشد ورزش پایتخت

سالهای زیادی تهران بدون آنکه نگاه ویژه ای به روابط عمومی داشته باشد به کار خود ادامه می داد. گاها حتی کارهای بزرگی هم انجام می شد، ولی به علت عدم پوشش رسانه ای و فقدان نقش روابط عمومی، بی آنکه مطرح شود به فراموشی سپرده می شد.

روابط عمومی هیات های ورزشی که سالیان سال به تنهایی و بدون آن که رصد شوند و دست و پا شکسته پیش می رفتند، این روزها به یکی از مهمترین ارکان اصلی این نهادها تبدیل شده اند و ادارات ورزش و جوانان حوزه و شهرستان نیز هر یک دارای تشکیلات تعریف شده از روابط عمومی است.

شاید مهمترین هدف ایده و تفکر نوی مرکز روبط عمومی اداره کل ورزش و جوانان، سازماندهی روابط عمومی در کل استان تهران اعم از هیات های ورزشی، ادارات ورزشی و حوزه های ورزشی بود.کاری که در ابتدا خیلی سخت و دور از تصور بود، ولی با همدلی خانواده بزرگ پایتخت امروز به یک روال عادی و با برنامه تبدیل شده است. حالا شورای روابط عمومی استان تهران، راه اندازی شده و به اتاق فکری با هدف رشد ورزش پایتخت تبدیل شده است..

حاصل تفکرات این شورا بسیار است که یکی انعکاس قدم به قدم فعالیت های ورزشی پایتخت است و هر یک از روابط عمومی ها گوشه ای از کار را به دست گرفته اند و گام های اثرگذاری برای نمایش و ارائه امور ورزشی تهرانی ها برداشته می شود..

ورزش تهران دیگر در پستو نیست و هر چند با روزهای اوج خود فاصله دارد، اما تکانی اساسی به خود داده است.تهران دیگر دیده می شود و در کانون توجه مسئولان است و روابط عمومی پایتخت با خانواده همدلی که در کنار خود گرد آورده، می تواند به الگویی شایسته از روابط عمومی در سطح کشور باشد.

روابط عمومی های استان تهران دیگر خودشان داخل گود فعالیت می کنند و کار آنها به دقت دیده می شود. ایجاد انگیزه و تشویق آنها که بهتر کار می کنند در جریان برگزاری مراسم بزرگداشتی که به صورت دوره ای توسط روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران متبلور می شود.

صداقت و ورزش پاک و معنوی سیاست اصلی ورزش تهران

ورزش تهران که سهم زیادی از قهرمانان ملی را به خود اختصاص می دهد، یک سیاست اصلی دارد؛ صداقت و ورزش پاک و معنوی

این سیاست درست در کار روابط عمومی هم اثر مستقیم دارد.نمایش زوایای آشکار و نهان ورزش پاک و معنوی پایتخت نشینان و صداقت در ورزش که این روزها عدم وجود آن شاید گلایه بسیاری از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی به همراه داشته باشد، از مهمترین وظایف روابط عمومی  اداره کل ورزش و جوانان استان تهران است.

۱۱۱۴ روابط عمومی ورزش استان تهران در هیات های ورزشی سراسر پایتخت و ادارات و حوزه ها و شهرستان های تهران نیز ایفاگر و بازیگران اصلی این سناریوی پیشرفت و موفقیت هستند. سناریویی که تهران را در کنار ثبات مدیریتی به آرامشی رسانده که با تدبیر و امید با وجود همه کمبودها حرکت کند.

روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در کنار همراهان قدیمی و اجرایی خود در وزارتخانه، استانداری،فرمانداری و شهرداری می تواند به قلب تپنده اصلی ورزش پایتخت تبدیل شود، جایی برای اشاعه هر آنچه مدیران برای پیشرفت ورزش این استان در نظر دارند و نقطه اتکایی محکم برای ورزش کشور.

اینجا تهران است، ویترینی از افتخارات که با اتکا به خداوند متعال و  همدلی دلسوزان همیشگی خود، امیدوارانه  رو به جلو قدم بر می دارد.